Počet záznamov: 1
Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská
SYS 0292282 LBL 00000naa--22^^^^^---450- 005 20231019140012.7 017 70
$a 10.31577/pravnyobzor.2023.2.02 $2 DOI 100 $a 20230509a2023łłłłm--y0sloc0103----ba 101 0-
$a slo $d slo 102 $a SK 200 1-
$a Právna regulácia sexizmu v reklame – základné východiská $d Legal Regulation of Sexism in Advertising – Legal Basis $f Ľubomír Zlocha 330 $a Predkladaný príspevok sa zaoberá reguláciou sexizmu v reklame najmä z pohľadu verejnoprávnej regulácie. V úvode autor rozoberá všeobecné definície. Predtým, ako autor pristúpil k rozboru sexistických prvkov v reklamnej praxi, definoval ústavné ukotvenie ochrany reklamy ako takej, keďže spočiatku sa viedli rôzne polemiky o tom, či je vôbec možné považovať reklamu za prostriedok slobody prejavu. Primárnym účelom článku je vymedziť rozsah právnej úpravy sexizmu v reklame a spôsob aplikácie aktuálne platnej právnej úpravy slovenskými orgánmi verejnej moci a súdmi. Autor poukazuje na judikatúru zahraničných súdov a Európskeho súdu pre ľudské práva. 463 -1
$1 001 eu_un_cat*0292191 $1 011 $a 0032-6984 $1 200 1 $a Právny obzor $e teoretický časopis pre otázky štátu a práva $d Theoretical Review for Issues of State and Law $v Roč. 106, č. 2 (2023), s. 99-115 $1 210 $a Bratislava $c Ústav štátu a práva SAV $d 2023 610 1-
$9 eu_un_auth*h0003486 $a morálka 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005292 $a regulácia 610 1-
$9 eu_un_auth*h0005305 $a reklama 610 1-
$9 eu_un_auth*h0001709 $a diskriminácia 610 1-
$9 eu_un_auth*h0004737 $a práva ľudské 610 1-
$9 eu_un_auth*h0007637 $a ženy 700 -1
$3 eu_un_auth*0054601 $a Zlocha $b Ľubomír $f 1988- $4 070 801 -0
$a SK $b BA004 $c 20230509 $g AACR2 T85 $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1