Počet záznamov: 1  

Shadow Tax Evasion and Its Impact on the Competitiveness of the Country’s Tax System

  1. SYS0298371
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20240502084007.3
    014
      
    $a 2-s2.0-85181501145 $2 SCOPUS
    017
    70
    $a 10.21511/pmf.12(2).2023.11 $2 DOI
    035
      
    $a 1121751 $2 CREPC2
    100
      
    $a 20240117a2023łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng $d eng
    102
      
    $a UA
    200
    1-
    $a Shadow Tax Evasion and Its Impact on the Competitiveness of the Country’s Tax System $f Oleksiy Mazurenko, Inna Tiutiunyk, Vіta Cherba, Artem Artiukhov, Yuliia Yehorova
    301
      
    $a Registrovaný: Scopus
    330
      
    $a Daňová konkurencieschopnosť krajiny charakterizuje schopnosť daňového systému získať trvalé konkurenčné výhody pri získavaní externých a mobilizácii vnútorných finančných zdrojov vďaka nastaveniu optimálnej úrovne daňového zaťaženia a diferenciácie fiškálnych nástrojov. Zložitosť tohto ukazovateľa určuje prítomnosť mnohých faktorov jeho formovania. Tieňové daňové úniky sú jedným z nich. Účelom štúdie je posúdiť vplyv tieňových daňových únikov daňovníkov na úroveň konkurencieschopnosti daňového systému na príklade 11 európskych krajín v rokoch 2011 až 2021. Metodickými nástrojmi sú metódy regresnej analýzy, Shapiro-Wilkove testy a Spearmanovu koreláciu hodnosti. Zistilo sa, že neformálne zamestnanie, neformálna výroba a neregistrované alebo neformálne podnikanie sú najbežnejšími metódami daňových únikov. Na základe výsledkov výpočtov boli zostrojené regresné rovnice vplyvu tieňových daňových únikov na úroveň konkurencieschopnosti daňového systému krajiny. Je dokázané, že tieňové daňové úniky majú najväčší vplyv na úroveň daňovej konkurencieschopnosti Slovinska (0,32), Rumunska (0,34) a Chorvátska (0,26). Najmenej citlivá na tieňové daňové úniky je konkurencieschopnosť daňového systému Českej republiky (0,096). Vo väčšine analyzovaných krajín sa tento vplyv uskutočňuje s časovým oneskorením 2 rokov. Len v Chorvátsku je tento vplyv najvýraznejší s ročným oneskorením.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0291545 $1 011 $a 2222-1875 $1 011 $a 2222-1867 $1 200 1 $a Public and Municipal Finance $v Vol. 12, no. 2 (2023), pp. 129-142 $1 210 $a Sumy $c LLC CPC Business Perspectives
    541
    1-
    $a Tieňové daňové úniky a ich vplyv na konkurencieschopnosť daňového systému krajiny
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006817 $a únik daňový
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001573 $a dane
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002848 $a konkurencieschopnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006179 $a systémy daňové
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001955 $a ekonomika tieňová
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0090388 $a Mazurenko $b Oleksiy $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090367 $a Tiutiunyk $b Inna $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0090390 $a Cherba $b Vіta $4 070 $9 20
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0087387 $a Artiukhov $b Artem $f 1983- $p EUBOBFVIO $4 070 $9 20 $T Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0086965 $a Yehorova $b Yuliia $p EUBOBFVIO $4 070 $9 20 $f 1978- $T Výskumný inštitút obchodu a udržateľného podnikania
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20240117 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.