Počet záznamov: 1  

Návrh veľkosti vzorky v marketingovom výskume

  1. Názov Návrh veľkosti vzorky v marketingovom výskume
    Súbežný názovSample size determination marketing research
    Autorské údajeLucia Vilčeková
    Autor Vilčeková Lucia EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Zdrojový dokument Aktuálne výzvy teórie a praxe pre obchod, marketing, služby, cestovný ruch a medzinárodné podnikanie : zborník vedeckých statí vydaný pri príležitosti 70. výročia založenia Ekonomickej univerzity v Bratislave. S. 668-670. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2010. ISBN 978-80-225-3032-3
    Druh dokumenturozpis článkov zo zborníkov
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 339.138 - Marketing
    Heslá marketing * výskum * spotrebitelia * metódy matematicko-štatistické
    AnotáciaV prípade, že je pri marketingovom výskume nutné použiť vzorku, výskumník z celkového súboru obsiahne iba časť populácie. Tieto dáta sa potom zovšeobecnia alebo sa im pripíše váha, aby ich bolo možné aplikovať na celý základný súbor. Pri výbere vzorky je nutné nájsť vyváženie medzi nasledujúcimi faktormi: čím je väčšia vzorka, tým sú presnejšie výsledky výskumu, avšak väčšia vzorka si vyžaduje viac finančných prostriedkov a viac času na realizáciu výskumu. Na presné určenie vzorky existujú rôzne matematicko-štatistické metódy, ktoré výskumníkovi pri rozhodovaní sa o jej veľkosti pomôžu.
    Kategória EPCVedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE10 01434-035, originál dokumentu

    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.