Počet záznamov: 1  

Vplyv zavedenia eura na vývoj spotrebiteľských cien

  1. Názov Vplyv zavedenia eura na vývoj spotrebiteľských cien
    Autorské údajeBranislav Karmažin
    Autor Karmažin Branislav
    Zdrojový dokument BIATEC : odborný bankový časopis. Roč. 19, č. 8 (Október 2011), s. 4-14. - Bratislava : Národná banka Slovenska, 2011. ISSN 1335-0900
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaSlovenská republika
    Systematika 338.5 - Ceny. Tvorba cien. Druhy cien
    Heslá vývoj cenový * ceny spotrebiteľské * euro * euromena * Slovensko
    AnotáciaProblematika vyčíslenia vplyvu zavedenia spoločnej meny ( changeover efektu) v období od decembra 2008 do decembra 2009. Changeover efekt by sa dal charakterizovať ako vplyv zavedenia novej meny euro na vývoj spotrebiteľských cien. Je dôsledkom toho, že zavedenie novej meny je spojené s nákladmi, ktoré sa priamo alebo nepriamo premietajú do spotrebiteľských cien. Úroveň nákladov podnikov a obchodníkov na zavedenia eura v pomere k ročnému obratu za Slovensko sa v literatúre odhadovala na 0,1 až 0,3 %.2 Changeover efekt tiež vyplýva z motivácie zaokrúhľovať ceny na nové atraktívne ceny v eurách.
    Báza dátČLÁNKY
    OdkazyPERIODIKÁ-Súborný záznam periodika
    Čísla2011: 6-10

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF2.1 MBverejne dostupné
    článok

    článok

Počet záznamov: 1  

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.