Košík

  Odznačiť vybrané:   0
  1. SYS0257182
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190724073356.1
    100
      
    $a 20190723a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Fiscal Decentralization in Ukraine: Is It Run Smoothly? $f Oleksandra Betliy
    330
      
    $a Priblíženie systému riadenia na miestnej úrovni na Ukrajine. Konflikt, ktorý vzniká kvôli nejednoznačnému definovaniu zodpovednosti zvolených miestnych orgánov a miestnych správ, ktoré sú súčasťou výkonnej moci. Reforma decentralizácie, ktorá sa začala v roku 2014. Jej zameranie na zvýšenie finančnej autonómie subjektov miestnej samosprávy. Dva hlavné piliere reformy. Prvý, týkajúci sa fiškálnej decentralizácie. Druhý, týkajúci sa administratívnych otázok decentralizácie vrátane organizácie zlúčených územných spoločenstiev. Pozadie a cieľ decentralizačnej reformy v Ukrajine. Cesta k fiškálnej decentralizácii. Štátna podpora regionálneho rozvoja. Podpora reformy decentralizácie medzinárodnými darcami.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 124-137 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Fiškálna decentralizácia na Ukrajine: prebieha hladko?
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006722 $a Ukrajina
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001622 $a decentralizácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0037192 $a decentralizácia fiškálna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005262 $a reformy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006210 $a systémy riadenia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005928 $a správa miestna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003390 $a moc výkonná
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0026908 $a podpora štátna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004743 $a právomoc
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0075646 $a Betliy $b Oleksandra $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190723 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  2. SYS0257174
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190723071802.2
    100
      
    $a 20190722a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Informal Institutions and Decentralization of Governance $f Jiří Nohejl
    330
      
    $a Vzťah medzi uskutočniteľným stupňom decentralizácie riadenia a totalitnými mentálnymi modelmi, ktoré prevládajú v spoločnosti. Analyzovanie potenciálneho konfliktu medzi formálnymi inštitúciami majetkových práv a zmluvnými vzťahmi, ktorý by mohol spôsobiť spomalenie rozvoja hospodárskych systémov v postkomunistických krajinách. Skúsenosti s komunizmom v Československu: tri obdobia totalitného vývoja a nežná revolúcia. Vplyv špecifického inštitucionálneho prostredia na život. Význam decentralizácie riadenia. Post-komunistický vývoj a rozvoj českej a slovenskej spoločnosti riadenej rôznymi neformálnymi inštitúciami.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 24-39 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Neformálne inštitúcie a decentralizácia riadenia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001622 $a decentralizácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005404 $a riadenie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002495 $a inštitúcia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004417 $a politika
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002814 $a komunizmus
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005855 $a spoločnosť socialistická
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003397 $a modely
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0005870 $a vývoj politický
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007231 $a vývoj spoločenský
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005374 $a revolúcia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0037800 $a Československo
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001544 $a Česko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0075643 $a Nohejl $b Jiří $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190722 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  3. SYS0257176
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190722132333.9
    100
      
    $a 20190722a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Local Government Reform in Estonia $f Arto Aas
    330
      
    $a Úloha miestnych estónskych samospráv. Význam miestnych samospráv pri formovaní nezávislého estónskeho štátu na začiatku 20. storočia a pri obnovení jeho nezávislosti v roku 1991. Model financovania miestnych estónskych samospráv. Demografické zmeny a urbanizácia. Príprava, časový harmonogram a jadro administratívnej reformy s cieľom zvyšovať schopnosti miestnych samospráv od roku 2015. Hlavné ponaučenia pri zavádzaní administratívnej reformy a jej sociálny dopad.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 44-55 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Reforma miestnej samosprávy v Estónsku
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002019 $a Estónsko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005262 $a reformy
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006986 $a vláda
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0005870 $a vývoj politický
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003681 $a nezávislosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001804 $a dopad sociálny
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002109 $a financovanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005621 $a samospráva miestna
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0075644 $a Aas $b Arto $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190722 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  4. SYS0257186
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190723104905.7
    100
      
    $a 20190723a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a No Freedom Allowed: Consolidation of Power in Hungary through Centralization $f Máté Hajba
    330
      
    $a Stručný historický pohľad na to, ako sa vláda v Maďarsku dostala k moci, čo v danom čase v roku 2008 viedlo k ovplyvňovaniu verejnej mienky. Prehľad o súčasnom politickom vývoji v krajine. Význam centralizácie. Hlavné oblasti centralizácie v Maďarsku - vzdelávanie a médiá. Ovládanie médií ako kľúčový aspekt úspešného znovuzvolenia a udržania moci. Ostatné oblasti centralizácie - miestna správa, podnikateľský sektor a pod. Odporúčania do budúcnosti, týkajúce sa riešenia vládnej kontroly nad mestami a obcami, administratívou, obchodom a politikou, spočívajúce aj v lokalizme.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 138-152 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Sloboda nie je povolená: konsolidácia moci v Maďarsku prostredníctvom centralizácie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006986 $a vláda
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001370 $a centralizácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001372 $a centralizmus
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0005870 $a vývoj politický
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003386 $a moc politická
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004743 $a právomoc
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003144 $a Maďarsko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003336 $a médiá
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005928 $a správa miestna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002891 $a kontrola štátna
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0066812 $a Hajba $b Máté $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190723 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  5. SYS0257172
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190725123607.8
    100
      
    $a 20190722a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Principle of Subsidiarity: Concept and Criteria $f Aistė Čepukaitė, Žilvinas Šilėnas
    330
      
    $a Základné princípy subsidiarity, ako zásady, ktorá sa upľatňuje na rozdelenie funkcií medzi rôznymi úrovňami vlády a spoločnosťou. Kritériá, ktoré by sa mali použiť ako základ pre rozdelenie funkcií medzi ústrednú vládu a miestnu samosprávu (obce) v súlade so zásadou subsidiarity. Administratívna decentralizácia. Typy decentralizácie podľa úrovne autonómie - dekoncentrácia, delegovanie, decentralizácia. Decentralizácia trhová, politická, fiškálna. Benefity decentralizácie. Kritériá pre upľatňovanie zásady subsidiarity - efektívnosť, rozdelenie spotrebiteľských preferencií a ďalšie. Úspory z rozsahu a ovplyvňovanie výkonnosti.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 8-23 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Princípy subsidiarity: koncept a kritériá
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0003143 $a subsidiarita
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0026914 $a benefity
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002962 $a kritériá rozhodovania
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005503 $a rozhodovanie decentralizované
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001622 $a decentralizácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0037192 $a decentralizácia fiškálna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005846 $a spoločnosť
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0006986 $a vláda
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005621 $a samospráva miestna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001637 $a dekoncentrácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001638 $a delegovanie právomoci
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0004836 $a preferencie spotrebiteľské
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0075641 $a Čepukaitė $b Aistė $4 070
    701
    -1
    $3 eu_un_auth*0075642 $a Šilėnas $b Žilvinas $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190722 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  6. SYS0257180
    LBL
      
    00000naa--22^^^^^---450-
    005
      
    20190725124155.2
    100
      
    $a 20190722a2018łłłłm--y0sloc0103----ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a PL
    200
    1-
    $a Regional and Local Self-Governance: How Decentralization Developed in the Czech Republic $f Kryštof Kruliš
    330
      
    $a Decentralizácia pre samosprávu verzus hierarchická dekoncentrácia štátnej moci. Význam decentralizácie a dekoncentrácie. Miestna samospráva v českých krajoch a jej zmeny v čase. Samostatné práva obcí a regiónov. Obce ako základné jednotky samosprávy, obnovené v roku 1990. Územné usporiadanie krajiny na regióny. Nevýhody nového územného rozdelenia. Volebná účasť v regionálnych voľbách. Rôzne zdroje príjmov samospráv.
    463
    -1
    $1 001 eu_un_cat*0248881 $1 011 $a 2391-7083 $1 200 1 $a 4Liberty.eu Review $b elektronický zdroj $v No. 9 (2018), s. 72-83 $1 210 $a Lodz $c Fundacja.Industrial $d 2018
    541
    1-
    $a Regionálna a miestna samospráva: Ako sa vyvíjala decentralizácia v Českej republike
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001622 $a decentralizácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001637 $a dekoncentrácia
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0001544 $a Česko
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005621 $a samospráva miestna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005622 $a samospráva regionálna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0003387 $a moc štátna
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0002109 $a financovanie
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*0005870 $a vývoj politický
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0007011 $a voľby
    610
    1-
    $9 eu_un_auth*h0005276 $a regióny
    700
    -1
    $3 eu_un_auth*0057798 $a Kruliš $b Kryštof $4 070
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20190722 $g AACR2
    T85
      
    $x existuji fulltexy
  7. SYS0024206
    LBL
      
    $$$$$nx^^a22$$$$$3^^45
    005
      
    20230713074951.8
    100
      
    $a 20081027asloy0103 ba0
    152
      
    $a AACR2
    200
    -1
    $a Zahumenský $b Peter
    801
    -0
    $a SK $b BA004 $c 20081027

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.