Vytlačiť
1. "Clil" principles, skills and support strategies
Názov | "Clil" principles, skills and support strategies |
---|---|
Preklad názvu | Princípy, zručnosti a podporné stratégie CLIL |
Autorské údaje | Simona Barboráková |
Autor | Barboráková Simona |
Zdrojový dokument | Sociálno-ekonomická revue : vedecký časopis Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Roč. 10, č. 4 (2012), s. 7-11. - Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2012. ISSN 1336-3727 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | angličtina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Systematika | 378 - Vysoké školstvo. Vedecká výučba |
Heslá | kompetencie * vzdelávanie celoživotné * učitelia * výučba vedecká |
Anotácia | Európska komisia publikovala zoznam kľúčových kompetencií potrebných pre celoživotné vzdelávanie a od tvorcov učebných plánov sa vyžaduje preniesť tieto požiadavky do jednotlivých predmetov. Tieto požiadavky napĺňa metóda CLIL, ktorá predstavuje vzdelávací prístup zameraný na jazykové i odborné vzdelávanie v jednom. Tento prístup sa stal silným nástrojom a motivačnou silou v procese vzdelávania a ponúka prirodzené prostredie pre jazykové vzdelávanie a zároveň vzdelávanie v odbore. CLIL vedie študentov k tomu, aby vnímali svoje štúdium v globálnom kontexte, aby prekročili hranice svojho jazyka a kultúry a tak sa stali bilingválnymi až multilingválnymi profesionálmi vo svojich odboroch. Hlavnou výhodou tejto metódy je to, že je orientovaná na obsah, čo zvyšuje motiváciu študentov. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Zväzky | 2012: 1-4 |