Vytlačiť
1. Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva..
Názov | Ekogramotnosť a udržateľnosť – nové vízie reality a výzvy k reforme školstva.. | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Ecoliteracy and Sustainability – New Visions of Reality and Challenges to Education Reform | ||||||||
Autorské údaje | Eva Pechočiaková, Tomáš Pechočiak | ||||||||
Autor | Pechočiaková Eva | ||||||||
Spoluautori | Pechočiak Tomáš | ||||||||
Zdrojový dokument | ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 30, č. 2 (2019), s. 4-15. - Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2019. ISSN 1335-5864 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Heslá | rozvoj trvalo udržateľný * gramotnosť * politika ekologická * politika vzdelávania * univerzity | ||||||||
Anotácia | Pojmy „trvalo udržateľný rozvoj“, resp. „udržateľnosť“ sa už v súčasnosti skloňujú aj v rezorte školstva a postupne sa implementujú do vzdelávania. Povinnosťou tejto i budúcej generácie je reštrukturalizovať spoločnosť na udržateľnú a zabezpečovať udržateľný život na Zemi. To si, vyžaduje okrem iného posilňovať ekogramotnosť jej členov. Ekogramotnosť a udržateľnosť sú prezentované ako nové vízie reality a súčasné koncepty, ktoré si vynútila nová situácia vo svete, ohrozenie súčasného i budúceho rozvoja človeka, kultúry, civilizácie. Oba koncepty sa spájajú s procesom vzdelávania a vyzývajú k reforme školstva v zmysle smerovania k trvalej udržateľnosti, ktorá sa bude opierať o načrtnuté formy proprírodne orientovaného vzdelávania zameraného na podporu udržateľnosti a posilňovanie ekogramotnosti. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Zväzky | 2019: 1-4 | ||||||||
|