Vytlačiť
1. Turkish-Chinese Cooperation on the Belt & Road Initiative
Názov | Turkish-Chinese Cooperation on the Belt & Road Initiative | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Turecko-čínska spolupráca v rámci iniciatívy Jedno pásmo, jedna cesta | ||||||||
Autorské údaje | Barbora Družbacká | ||||||||
Autor | Družbacká Barbora EUBOBFKMO - Katedra medzinárodného obchodu OBF | ||||||||
Zdrojový dokument | Ekonomické rozhľady : vedecký časopis Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 50, č. 2 (2021), s. 161-180. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2021. ISSN 0323-262X | ||||||||
Poznámky | VEGA 1/0777/20. - I-21-110-00 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Heslá | spolupráca hospodárska medzinárodná * obchod medzinárodný * vzťahy hospodárske medzinárodné * investície zahraničné * doprava železničná nákladná * Čína * Turecko * Európa | ||||||||
Anotácia | Pozícia Turecka v iniciatíve Jedno pásmo, jedna cesta (Belt & Road Initiative, BRI), ktorú spustila Čína v roku 2013 pre posilnenie svojej ekonomiky a prepojenie euroázijského kontinentu. Vzťahy medzi týmito krajinami s analýzou vzájomného obchodu, čínskych investícií na tureckom území a veľkých projektov v rámci iniciatívy. Krajiny v ekonomickom záujme prehlbujú vzájomnú spoluprácu napriek kultúrnym a etickým problémom, avšak existuje veľká nerovnováha v reciprocite trhu. Otvorenie železnice Baku – Tbilisi – Kars ako najvýznamnejší realizovaný projekt, otvárajúc alternatívnu pozemnú trasu (južnú vetvu Novej hodvábnej cesty), čím sa Turecko stáva bránou do Európy. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E21 00292-004, online | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Zväzky | 2021: 1-4 | ||||||||
|