Vytlačiť
1. Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách
Názov | Niektoré hrozby spojené s využívaním digitálnych technológií - výzva pre edukáciu v školách |
---|---|
Autorské údaje | Eva Svitačová |
Autor | Svitačová Eva |
Zdrojový dokument | ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 34, č. 4 (2023), s. 4-13. - Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR, 2023. ISSN 1335-5864 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Heslá | technológie nové * vzdelávanie * školy * etika * digitalizácia * kompetencie * morálka * žiaci * študenti |
Anotácia | Aj keď digitálne technológie umožňujú ľuďom a ľahšie a rýchlejšie plniť úlohy a dosahovať ciele, zároveň sa objavujú niektoré problémy a hrozby, ktoré tzv. technologický optimizmus spochybňujú. Tento optimizmus sa výrazne týka aj mladých ľudí, mnohí žijú veľkú časť života "online", a tak sa dobrovoľne vzdávajú súkromia a svojej individuality. Hrozbou sa stáva technologický determinizmus, dochádza k digitálnemu zotročeniu, ba aj k digitálnej demencii, technológie začínajú nahrádzať rozum ľudí a riadiť ich. V tejto súvislosti treba vyzdvihnúť potrebu edukácie, zameranej na zmierňovanie hrozieb, spojených s rozvojom digitálnych technológií. Nepostačuje len edukácia, zameraná na získavanie digitálnych kompetencií, ale zdôrazňujeme, že edukácia by sa mala zameriavať aj na získanie ďalších kompetencií, vrátane morálnych, ktoré žiaci a študenti môžu získavať predovšetkým vďaka etickej výchove. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Čísla | 2023: 4 |