Vytlačiť
1. Efficiency Analysis of Elementary Schools in Bratislava – A Two Step DEA Approach
SYS | 0300242 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20250710075436.7 | |
014 | $a 001207933000003 $2 WOS | |
014 | $a 2-s2.0-85191691883 $2 SCOPUS | |
017 | 70 | $a 10.2478/revecp-2024-0001 $2 DOI |
035 | $a 1169473 $2 CREPC2 | |
100 | $a 20240502a2024łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a eng $d eng |
102 | $a PL | |
200 | 1- | $a Efficiency Analysis of Elementary Schools in Bratislava – A Two Step DEA Approach $f Oliver Rafaj, Valéria Némethová |
301 | $a APVV-19-0263 | |
321 | $a Registrovaný: Web of Science | |
321 | $a Registrovaný: Scopus | |
330 | $a Vzdelávanie je kľúčovou oblasťou, na ktorej by malo záležať celej spoločnosti. Meranie efektívnosti vo vzdelávaní je široko diskutovanou akademickou a odbornou témou. Predkladaný článok je zameraný na zisťovanie efektívnosti 57 základných škôl v meste Bratislava. Použili sme dvojkrokový prístup. Okrem merania výstupovej efektívnosti základných škôl prostredníctvom analýzy neparametrickej metódy Data Envelopment Analysis (DEA) s variabilnou návratnosťou škály (VRS) sme vykonali aj regresné analýzy, aby sme preskúmali súvislosť medzi kontextovými premennými a meraným výstupom. efektívnosť. Z analýzy vyplýva, že dosiahnutá výstupná efektívnosť je pozitívne spojená s technickým vybavením škôl, personálom v školách a vznikom (prestížou) škôl v spoločnosti. Zaznamenali sme negatívnu súvislosť s počtom študentov so špeciálnymi potrebami. Naše zistenia môžu poslúžiť vedeniu mesta, keďže môžu do značnej miery ovplyvniť sledované parametre vlastným rozhodnutím. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0300241 $1 011 $a 1804-1663 $1 200 1 $a Národohospodářský obzor $e časopis věnovaný otázkám národohospodářským a sociálněpolitickým $d Review of Economic Perspectives: The Journal of Masaryk University $v Vol. 24, no. 1 (2024), pp. 1-15 $1 210 $a Varšava $c Sciendo $d 2024 |
541 | 1- | $a Analýza efektívnosti základných škôl v Bratislave – dvojstupňový prístup DEA |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006263 $a školy základné |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0001924 $a efektívnosť |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005739 $a Slovensko |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0047587 $a Rafaj $b Oliver $p EUBFNHKVR $4 070 $9 50 $f 1989- $T Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0064214 $a Némethová $b Valéria $p EUBFNHKVR $4 070 $9 50 $f 1987- $T Katedra verejnej správy a regionálneho rozvoja FNH |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20240502 $g AACR2 |
T85 | $x existuji fulltexy |