Vytlačiť
1. Prostředí jako klíčová proměnná ve vzdělávání mimo třídu
Názov | Prostředí jako klíčová proměnná ve vzdělávání mimo třídu | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | The Environment as a Key Variable in Education Outside the Classroom | ||||||||
Preklad názvu | Prostredie ako kľúčová premenná vo vzdelávaní mimo triedy | ||||||||
Autorské údaje | Iva Frýzová | ||||||||
Autor | Frýzová Iva | ||||||||
Zdrojový dokument | Geografické informácie : časopis Katedry geografie, geoinformatiky a regionálneho rozvoja FPVaI UKF v Nitre. Roč. 27, č. 1 (2023), s. 57-69. - Nitra : Fakulta prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2023. ISSN 1337-9453 | ||||||||
DOI | 10.17846/GI.2023.27.1.57-69 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | čeština, angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Heslá | školstvo * pedagogika * didaktika * vzdelávanie * vyučovanie * žiaci * študenti * učitelia | ||||||||
Anotácia | Špecifiká rôznych prostredí v kontexte vzdelávania mimo triedy. Niektoré typy vzdelávania, najmä v kontexte geografických a biologických disciplín, je neodmysliteľne spojené s využívaním autentického prostredia, ktorým môžu byť rôzne typy krajiny, školské záhrady, ale aj vnútorné a vonkajšie priestory prírodovedných alebo regionálnych múzeí, zoologických alebo botanických záhrad, centier environmentálnej výchovy a mnohé ďalšie. V posledných desaťročiach výskumné štúdie poukazujú na pozitívny vplyv vzdelávania realizovaného mimo triedy nielen na učenie sa žiakov a osobný rast učiteľov, ale aj na rozvoj prírodovedného vzdelávania. Otázkou však je, ako porovnávať, hodnotiť a zovšeobecňovať zistenia prípadových štúdií, ktoré prezentujú výučbu realizovanú v rôznorodom prostredí a za veľmi špecifických podmienok. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2023: 1 | ||||||||
|