Vytlačiť
1. Vyučovanie cudzieho jazyka v univerzitnom vzdelávaní
Názov | Vyučovanie cudzieho jazyka v univerzitnom vzdelávaní |
---|---|
Preklad názvu | Foreign language teaching within the university education |
Autorské údaje | Mária Igazová, Dana Riečická |
Autor | Igazová Mária |
Spoluautori | Riečická Dana |
Zdrojový dokument | Sociálno-ekonomická revue : vedecký časopis Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Roč. 8, č. 4 (2010), s. 40-42. - Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2010. ISSN 1336-3727 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Systematika | 378 - Vysoké školstvo. Vedecká výučba |
Heslá | vzdelávanie vysokoškolské * jazyky cudzie * univerzity * prekladatelia * preklady * preklady odborné |
Anotácia | Univerzity vo vedomostnej ekonomike. Pragmatika vo vyučovaní cudzieho odborného jazyka. Pragmatika je často definovaná ako štúdium použitia jazyka a používateľov jazyka. Snaží sa vysvetliť, čo ľudia chcú dosiahnuť a čo dosiahnu použitím jazyka. Preklad je ovplyvňovaný mnohými faktormi pragmatiky. Pragmatika sa zaoberá vzťahom, čo sa predpokladá a čo je otvorene potvrdené, zaoberá sa vzťahom času a priestoru, zaoberá sa tým, čo robí diskurz koherentným. Pragmatika vypĺňa priestor medzi vetou a tým, čo účastník diskurzu chce vypovedať. Príklady, kedy pragmatické hľadisko pri preklade odborného textu nebolo zohľadnené. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Čísla | 2010: 4 |