Vytlačiť
1. Koncepčné prístupy k práci školiteľa na doktorandskom štúdiu
Názov | Koncepčné prístupy k práci školiteľa na doktorandskom štúdiu |
---|---|
Autorské údaje | Dagmar Lesáková |
Autor | Lesáková Dagmar |
Zdrojový dokument | ACADEMIA : súčasnosť a perspektívy vysokých škôl. Roč. 33, č. 1 (2022), s. 4-15. - Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR, 2022. ISSN 1335-5864 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Heslá | koncepcie * univerzity * pedagogika * štúdium doktorandské * učitelia * vedenie ľudí * myslenie kritické * rozvoj vedecký |
Anotácia | Komplexný súbor koncepčných prístupov školiteľa k vedeniu doktorandov. Hlavné identifikované koncepcie: funkčná koncepcia - dôraz na ukladanie a kontrolu úloh v zmysle projektového manažmentu; vzdelávacia koncepcia - orientácia na začlenenie doktoranda do akademickej obce v určitej disciplíne; koncepcia kritického myslenia - analýza a kritické posúdenie svojej práce doktorandom; koncepcia rozvoja nezávislosti - podpora samostatnosti a rozvoja osobnosti doktoranda; koncepcia tvorby vzťahu - na báze "rodičovského" a priateľského vzťahu. Pre skvalitnenie práce s doktorandmi je prínosné poznať pozitíva a riziká každého z analyzovaných koncepčných prístupov. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Archív EPC | E22 00158-001, kópia plného textu |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Čísla | 2022: 1 |