Vytlačiť
1. The Effect of Economic and Social Inequalities on Academic Success in Türkiye: Evidence from the Classical and Bayesian Discrete Choice Models
Názov | The Effect of Economic and Social Inequalities on Academic Success in Türkiye: Evidence from the Classical and Bayesian Discrete Choice Models | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Vplyv ekonomických a sociálnych nerovností na akademický úspech v Turecku: dôkazy z klasických a bayesovských modelov diskrétnej voľby | ||||||||
Autorské údaje | Muhammet Kutlu, Hüseyin Özer | ||||||||
Autor | Kutlu Muhammet | ||||||||
Spoluautori | Özer Hüseyin | ||||||||
Zdrojový dokument | Prague Economic Papers : a Bimonthly Journal of Economic Theory and Policy : Scientific Journal. Vol. 33, no. 3 (2024), pp. 336-356. - Prague : University of Economics, 2024. ISSN 2336-730X | ||||||||
DOI | 10.18267/j.pep.860 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | nerovnosť sociálna * nerovnováha hospodárska * vzdelávanie * študenti * univerzity * modely ekonomické * Turecko | ||||||||
Anotácia | Určenie vplyvov ekonomických a sociálnych nerovností na akademický úspech a testovanie, či je cyklus nerovností aktívny prostredníctvom vzdelávania. Tento cieľ je dosiahnutý použitím klasických a bayesovských modelov diskrétneho výberu pre vzorku získanú z Turecka. Výsledky ukazujú, že ekonomické a sociálne charakteristiky študentov ovplyvňujú ich akademický úspech a že tieto charakteristiky sú možnými zdrojmi nerovnosti vo vzdelávaní. Podľa zistení získaných z modelov použitých v štúdii sa zistilo, že príjem, vzdelanie v súkromnej škole, úroveň vzdelania rodičov, región bydliska, potreba pracovať a úroveň šťastia v rodine majú štatisticky významný vplyv na úspech študentov v získaní požadovaného univerzitného odboru a umiestnenia na univerzite. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2024: 3 | ||||||||
|