Vytlačiť
1. Political Economy of Mitigating Carbon Emissions with Mild Constraints: An Empirical Study on Employment Based on Low-Carbon City Pilot Policy
Názov | Political Economy of Mitigating Carbon Emissions with Mild Constraints: An Empirical Study on Employment Based on Low-Carbon City Pilot Policy | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Politická ekonómia znižovania emisií uhlíka s miernymi obmedzeniami: Empirická štúdia o zamestnanosti založená na pilotnej politike mesta s nízkymi emisiami uhlíka | ||||||||
Autorské údaje | Yang Chen, Wenge Liu | ||||||||
Autor | Chen Yang | ||||||||
Spoluautori | Liu Wenge | ||||||||
Zdrojový dokument | Politická ekonomie. Roč. 73, č. 1 (2025), s. 58-87. - Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2025. ISSN 2336-8225 | ||||||||
DOI | 10.18267/j.polek.1449 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | emisie * stopa uhlíková * ekonómia politická * zamestnanosť * prostredie životné | ||||||||
Anotácia | Interakcia medzi sociálno-ekonomickými rozdielmi a zhoršovaním životného prostredia, ktorá je veľmi relevantná pre problém klimatických zmien, si celosvetovo získala významnú pozornosť odborníkov. Napriek zásadnému významu klimatických zmien v politickej ekonómii zostáva výskum trhu práce a environmentálnych politík v súčasnej literatúre obmedzený. Preto táto štúdia pojednáva o implementácii čínskej nízkouhlíkovej pilotnej politiky (LCCPP) ako o exogénnom politickom šoku. S využitím údajov o akciách A od spoločností kótovaných na burzách v Šanghaji a Shenzhene za obdobie rokov 2007-2020 používame viacobdobý model rozdielov v rozdieloch na skúmanie vplyvu a mechanizmov LCCPP na zamestnanosť. Naša štúdia odhaľuje významný nárast úrovne zamestnanosti v pilotných mestách v dôsledku LCCPP. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2025: 1 | ||||||||
|