Vytlačiť
1. Work Engagement of University Lecturers as a Prerequisite for the Quality of Higher Education in Slovakia
Názov | Work Engagement of University Lecturers as a Prerequisite for the Quality of Higher Education in Slovakia | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Pracovné nasadenie vysokoškolských učiteľov ako predpoklad kvality vysokoškolského vzdelávania na Slovensku | ||||||||
Autorské údaje | Nadežda Jankelová, Zuzana Joniaková | ||||||||
Autor | Jankelová Nadežda EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | ||||||||
Spoluautori | Joniaková Zuzana EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | ||||||||
Zdrojový dokument | Economics, Finance and Business Management 2023 [EFAM 2023] : Economics, Management and Entrepreneurship in Digital Age 2023 : 19th October 2023, Bratislava, Slovak Republic. Pp. 142-150. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2023 / Lešková Radka ; Majtán Štefan ; Kokles Mojmír ; Economics, Finance and Business Management 2023 : Economics, Management and Entrepreneurship in Digital Age 2023 International Scientific Conference. ISBN 978-80-225-5058-1 | ||||||||
Poznámky | KEGA 001EU-4/2021. - VEGA 1/0010/23 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Heslá | školstvo * školy vysoké * univerzity * vzdelávanie vysokoškolské * učitelia * motivácia pracovná * kvalita vzdelávania * riadenie ľudských zdrojov * Slovensko | ||||||||
Anotácia | Vysoké školy na Slovensku v súčasnosti čelia výzvam súvisiacim s ich transformáciou a zvyšujúcimi sa nárokmi na kvalitu vzdelávania. Na vysokoškolských učiteľov sú kladené vysoké nároky z hľadiska ich odbornosti a vedecko-pedagogickej činnosti. To si vyžaduje, aby si udržiavali vysokú úroveň pracovného nasadenia. Cieľom príspevku je identifikovať faktory, ktoré ovplyvňujú pracovné nasadenie vysokoškolských učiteľov v prostredí slovenských vysokých škôl, a preskúmať ich vzájomné vzťahy. Na zber údajov bol použitý dotazníkový prieskum a údaje boli vyhodnotené metódou PLS-SEM s podporou softvéru SmartPLS 3.3. Zistenia ukazujú, že vnímanie organizačnej podpory a psychologického posilnenia zohráva úlohu pri zvyšovaní pracovného nasadenia vysokoškolských učiteľov. To ponúka manažmentu vysokých škôl nástroje, ktoré môžu využiť na pozitívne ovplyvňovanie pracovnej angažovanosti svojich kľúčových zamestnancov. | ||||||||
Kategória EPC | Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E23 00660-010, kópia plného textu | ||||||||
|