Vytlačiť
1. Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education
SYS | 0290876 | |
---|---|---|
LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
005 | 20240502083941.1 | |
014 | $a 2-s2.0-85141026818 $2 SCOPUS | |
014 | $a 000873560800001 $2 WOS | |
014 | $a 000873560800001 $2 CCC | |
017 | 70 | $a 10.3390/su142012991 $2 DOI |
035 | $a 1022429 $2 CREPC2 | |
100 | $a 20230203a2022łłłłm--y0sloc0103----ba | |
101 | 0- | $a eng $d eng |
102 | $a CH | |
200 | 1- | $a Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education $f Péter Körtesi, Zsolt Simonka, Zsuzsanna Katalin Szabo, Ján Gunčaga, Ramona Neag |
301 | $a KEGA 026UK-4/2022 | |
321 | $a Registrovaný: Scopus | |
330 | $a Rýchle zmeny v informačných a komunikačných technológiách (IKT), zvyšujúca sa dostupnosť výpočtového výkonu a zložitosť matematického softvéru si vyžadujú radikálne prehodnotenie vedy, techniky, inžinierstva, umenia a matematiky (STEAM), ako aj matematického vzdelávania. Pri prechode do učební založených na technológiách je neustále používanie vzdelávacieho softvéru požiadavkou pre trvalo udržateľné STEAM a matematické vzdelávanie. Tento softvér podporuje vzdelávacie prostredie umožňujúce spoluprácu a akcie, rozvíja zručnosti 21. storočia a podporuje prijatie aktívnych a inovatívnych metodológií. Tento článok sa zameriava na učenie a vyučovanie matematiky a analyzuje úlohu a užitočnosť nástrojov IKT vo vzdelávaní, ako sú systémy počítačovej algebry (CAS) a systémy dynamickej geometrie (DGS) pri implementácii aktívnych a inovatívnych vyučovacích metodológií súvisiacich s udržateľným vzdelávaním STEAM. Podobne zdôrazňuje nevyhnutnosť, aby študenti mali rozsiahle znalosti z matematickej teórie, čo je základný prínos na zabezpečenie spoľahlivého a efektívneho používania matematického softvéru. Cieľom tejto štúdie je prostredníctvom praktického experimentu poukázať na to, že zmiešaná vyučovacia metóda môže výrazne zlepšiť udržateľnosť vedomostí z matematiky. Poskytuje rôzne solídne príklady aplikácií CAS a DGS na zdôraznenie ich použitia založeného na matematickom pozadí, aby študenti mohli identifikovať, kedy je počítačové riešenie nespoľahlivé. Štúdia zdôrazňuje, že správne používanie CAS a DGS je účinnou metódou na prehĺbenie nášho chápania matematických pojmov a riešenia úloh v predmetoch STEAM a aplikáciách v reálnom živote. Cieľom tohto dokumentu je upriamiť našu pozornosť na správne a inteligentné používanie počítačových nástrojov, najmä symbolických kalkulačiek, ako sú CAS a DGS, bez poskytnutia hĺbkovej analýzy výziev týchto technológií. | |
463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0247706 $1 011 $a 2071-1050 $1 200 1 $a Sustainability $b elektronický zdroj $e [International Journal of Environmental, Cultural, Economic and Social Sustainability] $v Vol. 14, no. 20 (2022), pp. 1-23 $1 210 $a Basel $c MDPI |
541 | 1- | $a Náročné príklady múdreho využívania počítačových nástrojov pre udržateľnosť vedomostí a rozvoj aktívnych a inovatívnych metód v STEAM a matematickom vzdelávaní |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006433 $a technológie informačné |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006434 $a technológie komunikačné |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0002941 $a didaktika |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0003232 $a matematika |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0002497 $a integrácia |
610 | 1- | $9 eu_un_auth*0084459 $a udržateľnosť |
700 | -1 | $3 eu_un_auth*0087149 $a Körtesi $b Péter $4 070 $9 5 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*p0048749 $a Simonka $b Zsolt $p EUBFHIKMA $4 070 $9 45 $f 1974- $T Katedra matematiky a aktuárstva FHI |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0087150 $a Katalin Szabo $b Zsuzsanna $4 070 $9 10 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0080252 $a Gunčaga $b Ján $4 070 $9 38 |
701 | -1 | $3 eu_un_auth*0087151 $a Neag $b Ramona $4 070 $9 2 |
801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20230203 $g AACR2 |
T85 | $x existuji fulltexy |