Vytlačiť
1. Keď umenie zoberú do rúk stroje
Názov | Keď umenie zoberú do rúk stroje |
---|---|
Autorské údaje | Patrik Garaj |
Autor | Garaj Patrik |
Zdrojový dokument | Trend : týždenník o ekonomike a podnikaní. Roč. 27, č. 15 (13. apríla 2017), s. 18-20. - Bratislava : News and Media Holding, 2017. ISSN 1335-0684 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Systematika | 7 - Umenie. Umelecký priemysel. Fotografia. Hudba. Hry. Šport |
Heslá | umenie * inteligencia umelá * technológie informačné * technológie komunikačné * softvér * obchod elektronický |
Anotácia | Umelá inteligencia, strojové učenie a big data prenikajú do tvorby a predaja výtvarných diel. Mario Klingemann používa kódy a algoritmy na tvorbu vecí, ktoré vyzerajú zaujímavo a môžu byť považované za umenie. Projekt DeepDream z dielne Googlu vychádza zo schopnosti múdreho softvéru rozoznávať tvary a prvky v obrázkoch. Zaujímavá je interaktívna hra v Slovenskej národnej galérii, kde sa buduje digitálny archív. Online predaj umenia na portáli MutualArt. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Zväzky | 2017: 11-20 + 9 príl. |