Samuelson Paul A., Nordhaus William D. Ekonómia, 16. vydanie, Bratislava: Vydavateľstvo Elita, 2000, s. 27 : Trhová rovnováha predstavuje vyváženosť medzi všetkými rôznymi kupujúcimi a predávajúcimi. V závislosti od ceny majú domácnosti a firmy záujem predávať alebo kupovať rozdielne množstvá. Trh nachádza rovnovážnu cenu, ktorá súčasne zodpovedá požiadavkám kupujúcich a predávajúcich. Príliš vysoká cena znamená záplavu tovarov s príliš vysokým outputom. Príliš nízka cena by viedla k dlhým radom v obchodoch a k nedostatku tovarov. Tie ceny, za ktoré si kupujúci želajú kúpiť presne to isté množstvo, aké si predávajúci želajú predať, vytvárajú rovnováhu medzi ponukou a dopytom.
openseadragon
Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom
ako používame cookies.