Vytlačiť
1. Poradenstvo profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov
Názov | Poradenstvo profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov |
---|---|
Súbežný názov | Guidance on Professional Development of Pedagogical Staff |
Autorské údaje | Marián Valent |
Autor | Valent Marián |
Zdrojový dokument | Vzdělávání dospělých 2018: transformace v éře digitalizace a umělé inteligence : sborník z 8. mezinárodní vědecké konference konané v Praze 11. a 12. prosince 2018 (Praha, Česko). S. 393-398. - Praha : Česká andragogická společnost, 2019 / Veteška Jaroslav ; Dugac Željko ; Průcha Jan ; Vzdělávání dospělých 2018 Mezinárodní vědecká konference. ISBN 978-80-906894-4-2. ISSN 2571-3841 |
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Česká republika |
Heslá | vzdelávanie dospelých * učitelia * pedagogika * poradenstvo * adaptácia * dotazníky * prieskum * rozvoj profesijný |
Anotácia | Poradca profesijného rozvoja z radov učiteľov, či manažmentu školy je personálnym riešením, ktoré môže napomôcť pri systematickej podpore profesijného rozvoja učiteľstva. Potreba poradenstva je v príspevku dokumentovaná výsledkami skúmania, ktoré je venované učiteľovi na začiatku jeho kariéry, tzv. začínajúcemu učiteľovi a jeho poradcovi či mentorovi, teda uvádzajúcemu učiteľovi. Toto obdobie je aj v rovine poradenstva možné považovať v školskom prostredí za najlepšie zvládnuté a to najmä preto, že začínajúcemu učiteľovi sa po celý rok venuje uvádzajúci učiteľ. Autor článku zisťoval názory uvádzajúcich učiteľov na adaptačné obdobie a poradenstva v rôznych oblastiach, ktoré uvádzajúci učiteľ poskytoval začínajúcemu učiteľovi počas jeho prvého roka praxe. |
Báza dát | ČLÁNKY |