Vytlačiť
1. Selection of Tool for Global Literacy Assessment
Názov | Selection of Tool for Global Literacy Assessment | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Výber nástroja na hodnotenie globálnej gramotnosti | ||||||||
Autorské údaje | Aneta Bobenič Hintošová, Michaela Bruothová | ||||||||
Autor | Bobenič Hintošová Aneta EUBPHFKOP - Katedra obchodného podnikania PHF | ||||||||
Spoluautori | Bruothová Michaela EUBPHFKOP - Katedra obchodného podnikania PHF | ||||||||
Zdrojový dokument | AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. Vol. 12, no. 1 (2022), pp. 56-59. - Hradec Králové : MAGNANIMITAS, 2022. ISSN 2464-6733 | ||||||||
Poznámky | KEGA 026EU-4/2021. - Registrovaný: Web of Science | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | gramotnosť * kompetencie * rozhodovanie | ||||||||
Anotácia | Globálna gramotnosť sa zvyčajne spája so znalosťami o súčasných politických, ekonomických a sociálnych otázkach, čo umožňuje jednotlivcom plniť si svoju úlohu aktívnych globálnych občanov. V existujúcej literatúre možno nájsť niekoľko prístupov na hodnotenie globálnej gramotnosti alebo globálnej kompetencie. Cieľom tohto príspevku je poskytnúť kritické obsahové porovnanie vybraných prístupov k hodnoteniu globálnej kompetencie/gramotnosti a vybrať vhodný nástroj, najmä na použitie v kontexte vysokoškolského vzdelávania. Výber prebieha na základe viackriteriálneho rozhodovacieho prístupu, a to analytického hierarchického procesu. Ďalej sa diskutuje o možných modifikáciách zvoleného nástroja. | ||||||||
Kategória EPC | ADM | ||||||||
Registrované v | WOS | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E22 00259-002, online | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2022: 1 | ||||||||
|