Vytlačiť
1. Etika v profesii účtovného odborníka nielen v čase koronakrízy
Názov | Etika v profesii účtovného odborníka nielen v čase koronakrízy | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autorské údaje | Jitka Meluchová, Martina Mateášová | ||||||||
Autor | Meluchová Jitka EUBFHIKUA - Katedra účtovníctva a audítorstva FHI | ||||||||
Spoluautori | Mateášová Martina EUBFHIKUA - Katedra účtovníctva a audítorstva FHI | ||||||||
Zdrojový dokument | Etika v 21. století : sborník vybraných příspěvků z 2. ročníku mezinárodní vědecké konference, 23. - 24. 6. 2022, České Budějovice. S. 26-32. - České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2022 ; Etika v 21. století Mezinárodní vědecká konference. ISBN 978-80-7394-939-6 | ||||||||
DOI | 10.32725/978-80-7394-939-6.04 | ||||||||
Poznámky | VEGA 1/0121/21 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | audítori * účtovníci * etika * kódexy etické | ||||||||
Anotácia | Účtovný odborník (účtovník, audítor) musí pri výkone svojej profesie dodržiavať nielen legislatívne normy ale jeho práca si vyžaduje aj pridanú hodnotu v podobe osobnej morálky aj profesijnej etiky, s ktorou pristupuje k riešeniu etických dilem, s ktorými sa pri svojej práci často stretáva. Cieľom príspevku je skúmanie ako etika zasahuje do činnosti účtovného odborníka. Definovať etické princípy a požadované vlastnosti dôležité pre výkon tejto profesie. Nastoliť otázku, ako môže etické vzdelávanie zvýšiť kvalitu práce účtovného odborníka. Zdrojové dáta pre príspevok boli získané zo zmiešaného výskumu a trianguláciou metód – osobný prieskum, narrative review. Pri spracovaní príspevku bola uplatnená metóda zberu a analýzy dát a pre formulovanie výsledkov metóda komparácie a syntézy. | ||||||||
Kategória EPC | Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E22 00643-002, kópia plného textu | ||||||||
|