Vytlačiť
1. Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education
Názov | Challenging Examples of the Wise Use of Computer Tools for the Sustainability of Knowledge and Developing Active and Innovative Methods in STEAM and Mathematics Education | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Náročné príklady múdreho využívania počítačových nástrojov pre udržateľnosť vedomostí a rozvoj aktívnych a inovatívnych metód v STEAM a matematickom vzdelávaní | ||||||||
Autorské údaje | Péter Körtesi, Zsolt Simonka, Zsuzsanna Katalin Szabo, Ján Gunčaga, Ramona Neag | ||||||||
Autor | Körtesi Péter | ||||||||
Spoluautori | Simonka Zsolt EUBFHIKMA - Katedra matematiky a aktuárstva FHI | ||||||||
Katalin Szabo Zsuzsanna | |||||||||
Gunčaga Ján | |||||||||
Neag Ramona | |||||||||
Zdrojový dokument | Sustainability : [International Journal of Environmental, Cultural, Economic and Social Sustainability]. Vol. 14, no. 20 (2022), pp. 1-23. - Basel : MDPI. ISSN 2071-1050 | ||||||||
DOI | 10.3390/su142012991 | ||||||||
Poznámky | KEGA 026UK-4/2022. - Registrovaný: Scopus | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Švajčiarsko | ||||||||
Heslá | technológie informačné * technológie komunikačné * vzdelávanie * didaktika * matematika * integrácia * udržateľnosť | ||||||||
Anotácia | Rýchle zmeny v informačných a komunikačných technológiách (IKT), zvyšujúca sa dostupnosť výpočtového výkonu a zložitosť matematického softvéru si vyžadujú radikálne prehodnotenie vedy, techniky, inžinierstva, umenia a matematiky (STEAM), ako aj matematického vzdelávania. Pri prechode do učební založených na technológiách je neustále používanie vzdelávacieho softvéru požiadavkou pre trvalo udržateľné STEAM a matematické vzdelávanie. Tento softvér podporuje vzdelávacie prostredie umožňujúce spoluprácu a akcie, rozvíja zručnosti 21. storočia a podporuje prijatie aktívnych a inovatívnych metodológií. Tento článok sa zameriava na učenie a vyučovanie matematiky a analyzuje úlohu a užitočnosť nástrojov IKT vo vzdelávaní, ako sú systémy počítačovej algebry (CAS) a systémy dynamickej geometrie (DGS) pri implementácii aktívnych a inovatívnych vyučovacích metodológií súvisiacich s udržateľným vzdelávaním STEAM. Podobne zdôrazňuje nevyhnutnosť, aby študenti mali rozsiahle znalosti z matematickej teórie, čo je základný prínos na zabezpečenie spoľahlivého a efektívneho používania matematického softvéru. Cieľom tejto štúdie je prostredníctvom praktického experimentu poukázať na to, že zmiešaná vyučovacia metóda môže výrazne zlepšiť udržateľnosť vedomostí z matematiky. Poskytuje rôzne solídne príklady aplikácií CAS a DGS na zdôraznenie ich použitia založeného na matematickom pozadí, aby študenti mohli identifikovať, kedy je počítačové riešenie nespoľahlivé. Štúdia zdôrazňuje, že správne používanie CAS a DGS je účinnou metódou na prehĺbenie nášho chápania matematických pojmov a riešenia úloh v predmetoch STEAM a aplikáciách v reálnom živote. Cieľom tohto dokumentu je upriamiť našu pozornosť na správne a inteligentné používanie počítačových nástrojov, najmä symbolických kalkulačiek, ako sú CAS a DGS, bez poskytnutia hĺbkovej analýzy výziev týchto technológií. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch | ||||||||
Registrované v | WOS | ||||||||
Registrované v | SCOPUS | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E23 00016-001, online | ||||||||
|