Vytlačiť
1. Autonómne učenie ako spôsob podpory motivácie učiacich sa
Názov | Autonómne učenie ako spôsob podpory motivácie učiacich sa | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Autonomous Learning as a Way to Support Learner Motivation | ||||||||
Autorské údaje | Jana Kucharová, Ingrid Kunovská | ||||||||
Autor | Kucharová Jana EUBFAJKNJ - Katedra nemeckého jazyka FAJ | ||||||||
Spoluautori | Kunovská Ingrid EUBFAJKNJ - Katedra nemeckého jazyka FAJ | ||||||||
Zdrojový dokument | Lingua et vita : vedecký časopis pre výskum jazykov a interkultúrnej komunikácie. Roč. 11, č. 2 (2022), s. 68-79. - Bratislava : EKONÓM, 2022. ISSN 1338-6743 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Heslá | autonómia * motivácia * vzdelávanie * učitelia * vyučovanie * jazyky cudzie | ||||||||
Anotácia | Pre moderný vzdelávací proces je v súčasnosti charakteristický presun pozornosti z procesu vyučovania na proces učenia. V procese zefektívnenia vzdelávania je nutné uplatňovať tvorivé metódy učenia, rozvíjať kognitívnu oblasť, no súčasne dbať aj o emocionálnu stránku, modernizovať obsah, metódy a formy práce, školy vybaviť modernou didaktickou technikou a dosiahnuť počítačovú gramotnosť u všetkých študentov. Aj výučba cudzích jazykov si vyžaduje dobre zorganizovanú a prepracovanú prípravu, skúsených a motivovaných učiteľov, efektívnu metódu a v neposlednom rade aj správnu techniku. V predkladanom príspevku chceme poukázať na význam autonómneho učenia ako podpory motivácie do štúdia cudzích jazykov. Súčasne sa zameriavame na učiteľa a jeho úlohu v procese autonómneho učenia cudzích jazykov. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E23 00091-003, online | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2022: 2 | ||||||||
|