Vytlačiť
1. Druhy inovácií vo vzdelaní a ich praktické aplikácie
| Názov | Druhy inovácií vo vzdelaní a ich praktické aplikácie |
|---|---|
| Súbežný názov | Types of Innovations in Education and Their Practical Applications |
| Autorské údaje | Milan Majerník, Štefan Majerník, Zuzana Nouzovská |
| Autor | Majerník Milan |
| Spoluautori | Majerník Štefan |
| Nouzovská Zuzana | |
| Zdrojový dokument | MANEKO : časopis o ekonomike a manažmente priemyselných podnikov : [vedecký časopis]. Roč. 14, č. Špeciálne číslo (2022), s. 35-41. - Bratislava : SPEKTRUM STU, 2022. ISSN 1338-5127 |
| Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
| Jazyk dokumentu | slovenčina |
| Krajina vydania | Slovenská republika |
| Heslá | vzdelávanie * inovácia * vedomosti * informácie * spoločnosť informačná * ekonomika znalostná * univerzity |
| Anotácia | Humanizácia výchovy a technického vzdelávania znamená obnoviť, sústavne tvoriť, ochraňovať a rozvíjať ľudský rozmer výchovy a vzdelávania. Humanistická výchova je založená na dôvere v sily a schopnosti žiaka, na úcte k jeho osobnosti, na uznaní jeho hodnoty ako človeka bez ohľadu na jeho momentálny stav, na partnerskej spolupráci učiteľa a žiaka. Zdôrazňuje vlastnú aktivitu, sebavýchovu, sebahodnotenie, sebareguláciu, sebarealizáciu človeka. V informačnej spoločnosti sa vzdelávanie stáva nevyhnutným predpokladom životného úspechu a je významným faktorom kvality, ktorá sa v dynamike života dostáva do popredia. Veda, výskum a vysokoškolský system – univerzita vytvára základňu pre výchovno-vzdelávací proces, ktorý formuje osobnosť. Ľudské znalosti sú vytvárané zložitým systémom individuálne osvojovaných skúseností, faktov, vzťahov, myšlienkových procesov a hodnôt. Vzťah znalosti a informácii sa vzájomne prelína. |
| Báza dát | ČLÁNKY |
| Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
| Čísla | 2022: Špeciálne číslo |