Vytlačiť
1. Education and Employment: Evidence from Selected OECD Countries
Názov | Education and Employment: Evidence from Selected OECD Countries | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Vzdelanie a zamestnanosť: dôkazy z vybraných krajín OECD | ||||||||
Autorské údaje | Müzeyyen Merve Şerifoğlu | ||||||||
Autor | Merve Şerifoğlu Müzeyyen | ||||||||
Zdrojový dokument | Prague Economic Papers : a Bimonthly Journal of Economic Theory and Policy : Scientific Journal. Vol. 32, no. 5 (2023), pp.569-588. - Prague : University of Economics, 2023. ISSN 2336-730X | ||||||||
DOI | 10.18267/j.pep.839 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | vzdelanie * zamestnanosť * OECD * absolventi * vzdelávanie sekundárne * vzdelávanie terciárne | ||||||||
Anotácia | Cieľom príspevku je preskúmať vzťah medzi vzdelaním a úrovňou zamestnanosti v 27 členských krajinách OECD v období rokov 1998–2019. Na dosiahnutie tohto cieľa práca najskôr analyzuje vplyv počtu absolventov programov vyššieho sekundárneho, pomaturitného a terciárneho vzdelávania. Príspevok okrem toho vytvára index vzdelania, ktorý zahŕňa absolventov programov vyššieho sekundárneho, postsekundárneho a terciárneho vzdelávania. Po výpočte rozdelenia absolventov metódou štandardnej odchýlky práca využíva dvojkrokový systém GMM, ktorý vyvinuli Arellano a Bover (1995) a Blundell a Bond (1998). Zo zistení vyplýva, že absolventi vyššieho sekundárneho, nadstavbového a terciárneho vzdelávania, ako aj rozloženie absolventov, majú pozitívny vplyv na zamestnanosť, resp. očakáva sa, že tvorcovia zákonov zvážia vplyv absolventov rôznych úrovní vzdelávania na zamestnanosť pri navrhovaní zásadných stratégií vzdelávania a zamestnanosti. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2023: 5 | ||||||||
|