Vytlačiť
1. Role of Universities Within Triple Helix Clusters Development
Názov | Role of Universities Within Triple Helix Clusters Development | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Role of Universities Within Triple Helix Clusters Development | ||||||||
Preklad názvu | Úloha univerzít pri rozvoji triple helix klastrov | ||||||||
Autorské údaje | Denisa Gajdová | ||||||||
Autor | Gajdová Denisa EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM | ||||||||
Zdrojový dokument | Circular Economy in the Context of Social Requirements and Market Constraints I. : Proceedings of Scientific Papers : VEGA 1/0462/23. Pp. 27-36. - České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023 / Hrušovská Dana ; Švejdová Nikola ; Joniaková Zuzana. ISBN 978-80-7556-139-8 | ||||||||
Poznámky | VEGA 1/0462/23 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | klaster * globalizácia * výskum ekonomický * výskum aplikovaný | ||||||||
Anotácia | Rastúce nároky na vysoké školy na podporu inovačného procesu sú predovšetkým dôsledkom zmeny v zásadne inovatívnych modeloch podnikateľského sektora, ktorý má obmedzené zdroje na financovanie základného výskumu v súkromnom sektore. V tejto súvislosti už mnohé veľké korporácie reštrukturalizovali ich vedecko-výskumné aktivity v úzkej súvislosti s procesmi vývoja produktov. Globalizácia procesov vedy a výskumu a čoraz širšie zdieľanie medzi výskumníkmi a podnikmi v rôznych krajinách neviedlo k zníženiu v dôležitosti silnej domácej vedomostnej základne, či úlohe univerzít/vlád a samosprávy pri ich tvorbe. Napriek rastúcemu uznaniu, že priemyselné ekonomiky sú stále viac a viac založené na vedomostiach stále prebieha diskusia o úlohe, akú by univerzity mali mať. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E23 00539-012, kópia plného textu | ||||||||
|