Vytlačiť
1. Education and Religious Commitment from a Cross-national Perspective: Field of Education and National Curriculum
| Názov | Education and Religious Commitment from a Cross-national Perspective: Field of Education and National Curriculum | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Preklad názvu | Vzdelávanie a náboženská angažovanosť z medzinárodnej perspektívy: Oblasť vzdelávania a národné kurikulum | ||||||||
| Autorské údaje | Mălina Voicu, Adrian-Nicolae Dan | ||||||||
| Autor | Voicu Mălina | ||||||||
| Spoluautori | Dan Adrian-Nicolae | ||||||||
| Zdrojový dokument | Sociológia : časopis pre otázky sociológie. Roč. 55, č. 6 (2023), s. 632 - 654. - Bratislava : Sociologický ústav SAV, 2023. ISSN 0049-1225 | ||||||||
| DOI | https://doi.org/10.31577/sociologia.2023.55.6.23 | ||||||||
| Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
| Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
| Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
| Heslá | systémy vzdelávacie * vzdelávanie * náboženstvo * školstvo * vedy prírodné * prieskum * kurikulum | ||||||||
| Anotácia | Súvislosť medzi oblasťou vzdelávania a národnými učebnými osnovami v stredoškolskom vzdelávaní a náboženskou angažovanosťou jednotlivcov. Výsledky ukazujú, že pri analýze súvislosti medzi vzdelaním a náboženskou angažovanosťou jednotlivca by sa mal zohľadniť odbor vzdelania a percentuálny podiel matematiky a prírodných vied študovaných na stredných školách. Použité sú viacúrovňové regresné modely a testovanie výskumných hypotéz s použitím údajov z Európskeho sociálneho prieskumu (ESS) a Eurydice 2013/2014. | ||||||||
| Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
| Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
| Čísla | 2023: 6 | ||||||||
| |||||||||