Studia commercialia Bratislavensia : Scientific Journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Roč. 17, č. 1 (2024), s. 76-88. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. ISSN 1339-3081
Cieľom tohto príspevku je porovnať finančnú podporu pre vinársky sektor v rámci spoločnej organizácie trhu s vínom na obdobie rokov 2009-2023 so zameraním na trhy Slovenska, Maďarska, Rakúska a Českej republiky. V súvislosti s hlavným cieľom sme si stanovili aj tri čiastkové ciele. V úvode sme sa zamerali na teoretické východiská poskytovanej podpory v rámci spoločnej organizácie trhu s vínom. Použili sme všeobecné teoretické metódy - metódu analýzy a syntézy, metódu indukcie a dedukcie, komparatívne metódy. Použili sme metódy na spracovanie údajov z Národných programov podpory vína 2009-2023. Medzi najvýznamnejšie výsledky práce patrilo zistenie, že v národných programoch podpory pre víno je alokovaných najviac prostriedkov na opatrenia Reštrukturalizácia a konverzia vinohradov, Investície do podnikov a Propagácia. Na tieto opatrenia sa zameriava aj Slovensko, pričom najviac prostriedkov je vyčlenených na opatrenie Reštrukturalizácia a konverzia vinohradov. Zistili sme tiež, že podpora vinohradníctva a vinárstva na Slovensku výrazne zaostáva nielen v rámci Európskej únie, ale aj v porovnaní s okolitými krajinami. Medzi pozitíva na slovenskom trhu však zaraďujeme stále rastúci trend zvyšovania finančnej podpory z Národných programov podpory vo všetkých opatreniach
Kategória EPC
Vedecké práce v domácich nekarentovaných časopisoch