Vytlačiť
1. Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity
| SYS | 0305342 | |
|---|---|---|
| LBL | 00000naa--22^^^^^---450- | |
| 005 | 20241127095400.2 | |
| 017 | 70 | $a https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.2.6 $2 DOI |
| 100 | $a 20241127a20249999m--y0sloc0103----ba | |
| 101 | 0- | $a eng $d eng |
| 102 | $a SK | |
| 200 | 1- | $a Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity $f Terézia Tomáschová, Miloslav Bahna |
| 330 | $a Postupy sledovania v rámci školy na socioekonomicky a etnicky zmiešaných základných školách. Na Slovensku, kde sa tieto praktiky predtým popisovali spojené so segregáciou rómskych žiakov, vedú k akademicky, socioekonomicky a etnicky odlišným triedam v škole. Snažíme sa identifikovať skoré sledovacie praktiky škôl tak, že skúmame, či dve alebo viac tried zahrnutých do hodnotenia TIMSS 2019 v konkrétnej škole vykazuje extrémne rozdiely, pokiaľ ide o etnický (slovenský vs. rómsky) alebo socioekonomický (definovaný úrovňou vzdelania rodičov alebo zamestnaním). Výsledky potvrdzujú, že segregácia na úrovni triedy má podľa všetkého veľmi významnú súvislosť s akademickými výsledkami študentov z tried s nízkym vzdelaním. V porovnaní s identickými žiakmi z tried s nižším sledovaním majú žiaci z tried s nižším sledovaním o viac ako 15 % nižšie skóre v testoch z matematiky a prírodných vied. To poukazuje na potrebu ďalej skúmať skoré neformálne praktiky sledovania v rámci školy, ktoré doteraz unikali analytickej pozornosti. | |
| 463 | -1 | $1 001 eu_un_cat*0303321 $1 011 $a 0049-1225 $1 200 1 $a Sociológia $e časopis pre otázky sociológie $d Slovak Sociological Review $v Roč. 56, č. 2 (2024), s. 154-181 $1 210 $a Bratislava $c Sociologický ústav SAV $d 2024 |
| 541 | 1- | $a Sledované a segregované: Vplyv skorého neformálneho sledovania v rámci školy v školách so žiakmi s nízkym socioekonomickým postavením alebo rómskym etnikom |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0006254 $a školy |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0005572 $a Rómovia |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*0040618 $a etnikum |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007197 $a výskum sociologický |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*0050316 $a žiaci |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0007251 $a vzdelávanie |
| 610 | 1- | $9 eu_un_auth*h0004515 $a populácia |
| 700 | -1 | $3 eu_un_auth*0093422 $a Tomáschová $b Terézia $4 070 |
| 701 | -1 | $3 eu_un_auth*0009313 $a Bahna $b Miloslav $4 070 |
| 801 | -0 | $a SK $b BA004 $c 20241127 $g AACR2 |
| T85 | $x existuji fulltexy |