Vytlačiť
1. Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity
| Názov | Tracked and Segregated: The Effect of Early Informal Within-School Tracking in Schools with Students with Low Socioeconomic Status or Roma Ethnicity | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Preklad názvu | Sledované a segregované: Vplyv skorého neformálneho sledovania v rámci školy v školách so žiakmi s nízkym socioekonomickým postavením alebo rómskym etnikom | ||||||||
| Autorské údaje | Terézia Tomáschová, Miloslav Bahna | ||||||||
| Autor | Tomáschová Terézia | ||||||||
| Spoluautori | Bahna Miloslav | ||||||||
| Zdrojový dokument | Sociológia : časopis pre otázky sociológie. Roč. 56, č. 2 (2024), s. 154-181. - Bratislava : Sociologický ústav SAV, 2024. ISSN 0049-1225 | ||||||||
| DOI | https://doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.2.6 | ||||||||
| Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
| Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
| Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
| Heslá | školy * Rómovia * etnikum * výskum sociologický * žiaci * vzdelávanie * populácia | ||||||||
| Anotácia | Postupy sledovania v rámci školy na socioekonomicky a etnicky zmiešaných základných školách. Na Slovensku, kde sa tieto praktiky predtým popisovali spojené so segregáciou rómskych žiakov, vedú k akademicky, socioekonomicky a etnicky odlišným triedam v škole. Snažíme sa identifikovať skoré sledovacie praktiky škôl tak, že skúmame, či dve alebo viac tried zahrnutých do hodnotenia TIMSS 2019 v konkrétnej škole vykazuje extrémne rozdiely, pokiaľ ide o etnický (slovenský vs. rómsky) alebo socioekonomický (definovaný úrovňou vzdelania rodičov alebo zamestnaním). Výsledky potvrdzujú, že segregácia na úrovni triedy má podľa všetkého veľmi významnú súvislosť s akademickými výsledkami študentov z tried s nízkym vzdelaním. V porovnaní s identickými žiakmi z tried s nižším sledovaním majú žiaci z tried s nižším sledovaním o viac ako 15 % nižšie skóre v testoch z matematiky a prírodných vied. To poukazuje na potrebu ďalej skúmať skoré neformálne praktiky sledovania v rámci školy, ktoré doteraz unikali analytickej pozornosti. | ||||||||
| Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
| Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
| Čísla | 2024: 2 | ||||||||
| |||||||||