Vytlačiť
1. Implications of Artificial Intelligence in Slovakian Education
Názov | Implications of Artificial Intelligence in Slovakian Education |
---|---|
Preklad názvu | Dôsledky umelej inteligencie v slovenskom vzdelávaní |
Autorské údaje | Petra Szaryszová, Lenka Kuhnová, Peter Gubala |
Autor | Szaryszová Petra EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF |
Spoluautori | Kuhnová Lenka EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF |
Gubala Peter EUBPHFKEM - Katedra ekonómie a manažmentu PHF | |
Zdrojový dokument | Zlepšovanie procesov pomocou štatistických metód XXVII. (2024) : recenzovaný zborník príspevkov z 27. medzinárodnej vedeckej konferencie : 11. - 13. 12. 2024 , Košice, Slovenská republika. S. 32-47. - Košice : KKM PHF, 2024 / Mitrová Miriam ; Jakub Vincent ; Spišák Emil ; Zlepšovanie procesov pomocou štatistických metód XXVII. (2024) Medzinárodná vedecká konferencia. ISBN 978-80-225-5212-7 |
Poznámky | VEGA 1/0713/24. - KEGA 035EU4/2022 |
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov |
Jazyk dokumentu | angličtina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Heslá | inteligencia umelá * technológie nové * vzdelanie * digitalizácia * Slovensko |
Anotácia | Umelá inteligencia (AI) je významným nástrojom transformácie vzdelávania na Slovensku, ktorý prináša možnosti personalizácie vzdelávania, automatizácie administratívy a zvyšovania dostupnosti vzdelávacích zdrojov. Adaptívne vzdelávacie platformy umožňujú prispôsobenie obsahu individuálnym potrebám študentov, zatiaľ čo nástroje AI šetria učiteľom čas prostredníctvom automatizovaného hodnotenia a analýzy údajov o pokroku študentov. Zavedenie AI tiež stimuluje rozvoj digitálnych zručností potrebných na modernom trhu práce. Na druhej strane vznikajú výzvy, ako je digitálna nerovnosť, riziko straty osobného kontaktu a etické problémy súvisiace s ochranou súkromia. Kľúčové bude systematické vzdelávanie učiteľov, investície do infraštruktúry a pilotné projekty na efektívnu implementáciu AI v školskom prostredí. Pri zodpovednom používaní môže AI zásadne zlepšiť kvalitu vzdelávania na Slovensku. Autori sa snažili ukázať, ako dobre navrhnuté opatrenia môžu uľahčiť efektívnu implementáciu AI, riešiť aktuálne problémy a vybaviť slovenský vzdelávací systém na riešenie budúcich výziev digitálnej éry. |
Kategória EPC | Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách |
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ |
Archív EPC | E24 00629-005, kópia plného textu |