Šlosár Róbert EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM
Zdrojový dokument
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015 : [recenzovaný] zborník vedeckých prác. S. 663-670 CD-ROM. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2015 / Tóth Miroslav ; Fetisovová Elena ; Tršťanská Alena. ISBN 978-80-225-4077-3
Autori v príspevku vymedzili základné prístupy k modelovaniu difúzie produktových inovácií a poukázali na možnosti ich rozšírenia o interkulturálny rozmer. Uvažovali s dvoma kultúrnymi dimenziami: (1) individualizmus verzus kolektivizmus ako základný faktor normatívneho difúzneho mechanizmu; a (2) vyhýbanie sa neistote verzus sklon k riziku ako relevantný faktor informačného difúzneho mechanizmu. Následne identifikovali vzájomný nepriamoúmerný vzťah týchto dvoch inovačno-difúznych faktorov a charakterizovali ich ako vzájomne sa podporujúce mechanizmy difúzie produktových inovácií. Za účelom definovania odporúčaní vo vzťahu k reálnym marketingovým aplikáciám identifikovali a vymedzili jednotlivé európske difúzne segmenty, zostavené na báze kombinácie hodnôt indexov merajúcich mieru zastúpenia individualistických a rizikovo-percepčných prvkov v jednotlivých krajinách. Konkrétnym segmentom priradili špecifické národné trhy a prioritizovali ich podľa inovačno-difúznych schopností/vlastností.
Kategória EPC
Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách