Vytlačiť
1. Má používanie materinského jazyka vo výučbe cudzích jazykov opodstatnenie?
Názov | Má používanie materinského jazyka vo výučbe cudzích jazykov opodstatnenie? | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autorské údaje | Hana Pašková, Eleonóra Zsapková | ||||||||
Autor | Pašková Hana EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ | ||||||||
Spoluautori | Zsapková Eleonóra EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ | ||||||||
Zdrojový dokument | Nové výzvy pre vzdelávanie v oblasti odborného jazyka a interkultúrnej komunikácie : zborník vedeckých prác. S. 66-72 CD-ROM. - Trnava : Slovenská spoločnosť pre regionálnu politiku pri SAV, 2015 / Bláhová Mária ; Štrauss Dušan ; Štefančík Radoslav. ISBN 978-80-969043-9-6 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Systematika | 8 - Jazykoveda. Filológia. Literatúra | ||||||||
Heslá | jazyky cudzie * výučba vedecká * jazyk materinský | ||||||||
Anotácia | Ani v súčasnej situácii neexistuje v tejto otázke medzi odborníkmi zhoda. Vývin metodických prístupov a postojov k používaniu materinského jazyka, ako aj názory odborníkov, ktoré zdôrazňujú výhody a nevýhody, ktoré prináša jeho využívanie v pedagogickom procese. Z pedagogických skúseností autoriek vyplýva, že materinský jazyk by sa mal používať len v opodstatnených prípadoch v primeranej miere, nakoľko nadmerné používanie vedie u študentov k prílišnej závislosti na materinskom jazyku a zvádza študentov k tomu, aby ho používali, aj keď sú schopní vyjadriť zamýšľaný zámer v cudzom jazyku. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E15 00830-009, originál dokumentu | ||||||||
|