Vytlačiť
1. Virtuálna realita - nástroj na zvyšovanie produktivity v priemysle
Názov | Virtuálna realita - nástroj na zvyšovanie produktivity v priemysle |
---|---|
Autorské údaje | Peter Bajzík, Peter Balco |
Autor | Bajzík Peter |
Spoluautori | Balco Peter |
Zdrojový dokument | Zisk manažment. Roč. 12, č. 7-8 (2020), s. 14-15. - Žilina : Poradca podnikateľa, 2020. ISSN 1339-2433 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Heslá | realita virtuálna * vývoj * priemysel automobilový * vozidlá motorové * simulácia * školenie odborné * vzdelávanie * rast produktivity práce |
Anotácia | Počiatky virtuálnej reality (VR) siahajú do 70. rokov 20. storočia, keď Morton Heiling vyvinul prototyp zariadenia Sensorama, ktorý dokázal prehrať päť filmov, zapojil aj 4 zmysly človeka, zrak, sluch, čuch a hmat. Prve pokusy o využitie VR v automobilovom priemysle urobil Ford v roku 2004 a v roku 2014 už existovalo množstvo prototypov virtuálnych vozidiel. Nákresy vznikali na papieri a úspešné koncepty boli rýchlo prevádzané do elektronickej formy. Google posunul vývoj navrhovania automobilov v roku 2016, keď predstavi 3D aplikáciu Titl Brush. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Čísla | 2020: 7-8 |