Vytlačiť
1. Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era
Názov | Further Professional On-the-job Training of Employees in the Digital Era | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Preklad názvu | Ďalšie odborné vzdelávanie zamestnancov v digitálnej ére | ||||||||
Autorské údaje | Silvia Barnová, Małgorzata Duda, Marta Matulčíková, Gabriela Gabrhelová, Tatiana Hrivíková | ||||||||
Autor | Barnová Silvia | ||||||||
Spoluautori | Duda Małgorzata | ||||||||
Matulčíková Marta EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM | |||||||||
Gabrhelová Gabriela | |||||||||
Hrivíková Tatiana EUBFAJKIK - Katedra interkultúrnej komunikácie FAJ | |||||||||
Zdrojový dokument | International Journal of Engineering Pedagogy. Vol. 12, no. 5 (2022), pp. 54-67. - Vienna : International Association of Online Engineering. ISSN 2192-4880 | ||||||||
DOI | 10.3991/ijep.v12i5.32523 | ||||||||
Poznámky | VEGA 1/0328/21. - Registrovaný: Web of Science. - Registrovaný: Scopus | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Rakúsko | ||||||||
Heslá | zamestnanci * digitalizácia * priemysel 4.0 * revolúcia priemyselná * školenie odborné * rozvoj pracovníkov | ||||||||
Anotácia | Príspevok sa zaoberá potrebami spoločností vytvárať proaktívne politiky odbornej prípravy, ktoré sú kľúčové pre návrh a implementáciu odbornej prípravy na pracovisku. Cieľom je charakterizovať rôzne typy školení na pracovisku a navrhnúť ďalšie zlepšenie s prihliadnutím na analýzu názorov získaných z prieskumu zamestnancov. Implementácia nových technológií a procesov ovplyvňuje zmeny v mnohých činnostiach spoločnosti. Niektoré procesy sa menia, vznikajú nové, iné zanikajú v dôsledku postupnej digitálnej transformácie. Tieto procesy nemusia nevyhnutne viesť k dokončeniu transformáciu do digitálneho prostredia. Každá spoločnosť je jedinečná; preto je špecifická aj jeho digitálna transformácia. Výsledkom je hybridné prostredie spájajúce digitálny a analógový svet, ktoré vedie k nutnosti výberu adekvátnych zamestnancov a formovania ich ďalšieho odborného vzdelávania. Zamestnanci musia na jednej strane preukázať určité kompetencie a skúsenosti potrebné na to, aby bola digitálna transformácia úspešná, na druhej strane musia byť pripravení na nové digitálne technológie a moderné pracovné postupy. Charakterizujeme rozvoj zamestnancov z pohľadu individuálneho a/alebo tímového vzdelávania av tomto zmysle navrhujeme zmeny v ďalšom vzdelávaní. Individuálna forma ďalšieho vzdelávania, v súčasnosti dominantná, má vo firmách dlhoročnú tradíciu. Zároveň je oveľa väčší potenciál v tímovom tréningu, hoci stále prebieha. Výsledky naznačujú, že veľkú pozornosť treba venovať vytváraniu učiacich sa tímov špecifikovaných v závere príspevku a tiež systematickému prístupu k tímovému vzdelávaniu a tréningu. | ||||||||
Kategória EPC | ADM | ||||||||
Registrované v | WOS | ||||||||
Registrované v | SCOPUS | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E22 00487-001, online | ||||||||
|