Vytlačiť
1. Reflexia v ošetrovateľskom vzdelávaní
Názov | Reflexia v ošetrovateľskom vzdelávaní | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Reflection in Nursing Education | ||||||||
Autorské údaje | Gabriela Štefková | ||||||||
Autor | Štefková Gabriela | ||||||||
Zdrojový dokument | Logos Polytechnikos. Roč. 14, č. 1 (2023), s. 39-47. - Jihlava : Vysoká škola polytechnická, 2023. ISSN 2464-7551 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | zdravotníci * ošetrovateľstvo * myslenie kritické * vzdelávanie celoživotné * zručnosti * modely štruktúrne | ||||||||
Anotácia | Pregraduálne vzdelávanie sestier v 21. storočí sa zameriava na zmenu, ktorá nie je ničím iným ako zmenou paradigmy. Táto zmena sa deje prostredníctvom inovatívnych výučbových metód, ktoré kladú dôrazom na študenta. Metóda reflexie v akademickom prostredí je proces učenia sa prostredníctvom každodenných skúseností a tvorí jej neoddeliteľnú súčasť. Smeruje k profesionálnej príprave zdravotníckeho pracovníka, budovaním profesionálnej identity a osobného rastu. Zároveň podporuje celoživotné vzdelávanie zvyšovaním sebauvedomenia a kritického myslenia. Aplikácia štruktúrovaných modelov reflexie do vzdelávania vplýva aj na profesionálny rozvoj facilitátora výučby, ktorý zvyšuje výkon študenta a hodnotiacu fázu vyučovacieho procesu. Článok opisuje štruktúrovane modely reflexie s návrhom ich aplikácie do vyučovacieho procesu, ktorých učenie sa považuje za inovatívne metódy výučby vedúce k zlepšeniu profesionálnych zručností sestier. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2023: 1 | ||||||||
|