Vytlačiť
1. Druhy inovácií vo vzdelaní a ich praktické aplikácie
Názov | Druhy inovácií vo vzdelaní a ich praktické aplikácie |
---|---|
Súbežný názov | Types of Innovations in Education and Their Practical Applications |
Autorské údaje | Milan Majerník, Štefan Majerník, Zuzana Nouzovská |
Autor | Majerník Milan |
Spoluautori | Majerník Štefan |
Nouzovská Zuzana | |
Zdrojový dokument | MANEKO : časopis o ekonomike a manažmente priemyselných podnikov : [vedecký časopis]. Roč. 14, č. Špeciálne číslo (2022), s. 35-41. - Bratislava : SPEKTRUM STU, 2022. ISSN 1338-5127 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Heslá | vzdelávanie * inovácia * vedomosti * informácie * spoločnosť informačná * ekonomika znalostná * univerzity |
Anotácia | Humanizácia výchovy a technického vzdelávania znamená obnoviť, sústavne tvoriť, ochraňovať a rozvíjať ľudský rozmer výchovy a vzdelávania. Humanistická výchova je založená na dôvere v sily a schopnosti žiaka, na úcte k jeho osobnosti, na uznaní jeho hodnoty ako človeka bez ohľadu na jeho momentálny stav, na partnerskej spolupráci učiteľa a žiaka. Zdôrazňuje vlastnú aktivitu, sebavýchovu, sebahodnotenie, sebareguláciu, sebarealizáciu človeka. V informačnej spoločnosti sa vzdelávanie stáva nevyhnutným predpokladom životného úspechu a je významným faktorom kvality, ktorá sa v dynamike života dostáva do popredia. Veda, výskum a vysokoškolský system – univerzita vytvára základňu pre výchovno-vzdelávací proces, ktorý formuje osobnosť. Ľudské znalosti sú vytvárané zložitým systémom individuálne osvojovaných skúseností, faktov, vzťahov, myšlienkových procesov a hodnôt. Vzťah znalosti a informácii sa vzájomne prelína. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Čísla | 2022: Špeciálne číslo |