Vytlačiť
1. Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
Názov | Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba |
---|---|
Súbežný názov | Reading literacy and multilingual teaching |
Autorské údaje | Mária Sztuková |
Autor | Sztuková Mária EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ |
Zdrojový dokument | Lingua Tyrnaviensis 2011 : zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011]. S. 94-106. - Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978-80-8082-495-2 |
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Systematika | 37 - Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie |
Heslá | vzdelávanie * gramotnosť * zásoba slovná * výskum * Slovensko * OECD |
Anotácia | Na Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD. |
Kategória EPC | Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách |
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ |
Archív EPC | E12 01820-003, originál dokumentu |