Vytlačiť
1. Matematická gramotnosť, ako ďalej?
Názov | Matematická gramotnosť, ako ďalej? |
---|---|
Preklad názvu | Mathematical literacy, what next ? |
Autorské údaje | Daniela Hricišáková |
Autor | Hricišáková Daniela |
Zdrojový dokument | Sociálno-ekonomická revue : vedecký časopis Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne. Roč. 12, č. 1 (2014), s. 97-101. - Trenčín : Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2014. ISSN 1336-3727 |
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík |
Jazyk dokumentu | slovenčina |
Krajina vydania | Slovenská republika |
Systematika | 51 - Matematika |
Heslá | matematika * gramotnosť * vzdelávanie * výučba vedecká |
Anotácia | Matematika má významné postavenie v systéme vzdelávania. Študenti na všetkých stupňoch škôl majú stále väčšie problémy s numerickými sadami a základnými pojmami v predmete matematika. Gramotnosť je definovaná ako schopnosť jednotlivca rozpoznať a pochopiť rôzne problémy. Matematická gramotnosť vyžaduje použitie matematiky na základe metód, ktoré zodpovedajú potriebám života. Ak matematika by mala byť nástrojom na verbalizáciu alebo inými slovami formálny jazyk pre inžiniera alebo ekonóma, potom zvládnutie jazyka je priamo úmerná schopnosti, kvalite a úrovni komunikácie. Úroveň matematických znalostí u priemerných absolventov stredných škôl a uchádzačov na ekonomické a technické fakulty je na historickom minime. Nepripravenosť uchádzačov k samotnému štúdiu je na historickom maxime. Dôležitý je už samotný základ, s ktorým prichádzajú študenti so strednej školy. Tu možno pozorovať dlhodobo sa zhoršujúcu úroveň stredoškolskej matematickej prípravy. |
Báza dát | ČLÁNKY |
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika |
Zväzky | 2014: 1-4 |