Ekonomika, financie a manažment podniku XVI. : zborník vedeckých statí pri príležitosti Týždňa vedy a techniky. S. 19-27. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2022 / Markovič Peter ; Tóth Miroslav ; Grznár Miroslav ; Szabo Ľuboslav. ISBN 978-80-225-4992-9
Digitalizácia obchodných modelov ukazuje, že vznikajú oligopoly a monopoly, ktoré si medzi sebou rozdeľujú trh alebo ho ovládajú. Digitálny tovar podporuje rozvrat, pretože je predurčený na exponenciálny rast. Štyria internetoví giganti Google, Apple, Facebook a Amazon (GAFA) – sú prominentnými príkladmi globálnej dominancie. Fenomén sa volá „Víťaz berie všetko“. Táto argumentačná štúdia skúma fenomén a tvorí závery pre rozvoj stratégie. Tézou je, že digitalizácia umožňuje spoločnostiam dominovať a dominancia je strategickým cieľom. Vzhľadom na tento cieľ je potrebné podľa toho zvoliť digitálnu stratégiu, ako aj potrebné nástroje a opatrenia. Vo viacstupňovom procese sa skúmali hnacie sily víťazných trhov, identifikovali sa rôzne nástroje presadzovania a vyvodili sa logické závery pre rozvoj stratégie. Výsledok: Fenomén „Víťaz berie všetko“ existuje a dá sa naplánovať. Dominancia je strategickým cieľom, a teda súčasťou každej digitálnej stratégie. To naopak znamená, že podnikateľ, ktorý sa neusiluje o dominanciu, ide proti pravidlám digitálneho sveta.
Kategória EPC
Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Báza dát
PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
Archív EPC
E22 00599-003, kópia plného textu
Názov súboru
Veľkosť
Typ prístupu
Plný text PDF
338.7 KB
z IP adresy SEK po prihlásení
openseadragon
Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom
ako používame cookies.