Vytlačiť
1. Beitrag des deutschsprachigen Fachunterrichts zur Entwicklung von Mehrsprachigkeit der Lernenden
Názov | Beitrag des deutschsprachigen Fachunterrichts zur Entwicklung von Mehrsprachigkeit der Lernenden | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Contribution of German-Language Subject Teaching to the Development of Plurilingualism Among Learners | ||||||||
Preklad názvu | Príspevok vyučovania predmetov nemeckého jazyka k rozvoju viacjazyčnosti medzi žiakmi | ||||||||
Autorské údaje | Jana Kucharová | ||||||||
Autor | Kucharová Jana EUBFAJKNJ - Katedra nemeckého jazyka FAJ | ||||||||
Zdrojový dokument | Mehrsprachigkeit aus verschiedenen Perspektiven. S. 18-28. - České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023 / Ondrušová Terézia ; Rakšányiová Jana. ISBN 978-80-7556-138-1 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov zo zborníkov | ||||||||
Jazyk dokumentu | nemčina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | nemčina * vzdelávanie * jazyky cudzie * globalizácia | ||||||||
Anotácia | Podľa Riehla je plurilingvizmus v našej globalizovanej spoločnosti dôležitým prírodným zdrojom, ktorý má veľký význam pre jednotlivcov aj pre spoločnosť. V dnešnej modernej a rýchlo sa rozvíjajúcej spoločnosti sa plurilingvizmus stal normou takmer vo všetkých regiónoch sveta. Okrem individuálneho existuje aj územný či inštitucionálny plurilingvizmus. Vyskytujú sa však aj rôzne formy individuálneho plurilingvizmu, ktoré sa môžu líšiť v závislosti od socializácie a situácie a závisia od času a typu osvojenia. Celkovo to ukazuje, že skoré osvojenie si niekoľkých jazykov prináša aj kognitívne výhody nad rámec psychologických aspektov. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Odkazy | (5) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E23 00465-003, kópia plného textu | ||||||||
|