Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Počítačom realizované konštruovanie výrobkov. Pod CAD vo všeobecnosti chápeme pomocou počítačovej techniky uskutočňovaný vývoj a konštrukciu výrobkov. Od roku 1987 sa začal uplatňovať pojem ICAD (I = intelligent) na riešenie úloh CAD aj pomocou expertných systémov.
počítačom riadená výroba - computer aided manufacturing
Zdroj overenia údajov
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Výpočtovou technikou riadená výroba. Ide o činnosti ako je samotný výrobný proces, zabezpečovanie kvality, doprava a skladovanie. Výrobný proces zabezpečujú počítačom riadené stroje (CNC, DNC), počítačom riadená výroba až po automatické meranie a skúšobníctvo, ako aj riadenie robotov a skladového hospodárstva.
počítačom integrovaná výroba - koncepcia CIM - computer integrated manufacturing
Zdroj overenia údajov
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 135 : Integračný koncept informačného spracovania vo výrobných podnikoch. Je prepojením od predvýrobnej prípravy, plánovania, vlastného výrobného procesu, dopravy, zabezpečenia kvality až po odbyt. Najdôležitejšie z nich sú: plánovanie výroby, CAD, CAM.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 164 : Vzor, kombinácia a skladba vzoru na textile, keramike, vo výzdobe dreva, na stavebných materiáloch, výrobkoch a pod.; plošné alebo priestorové riešenie vonkajšej úpravy výrobkov.
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 682 : Špecifická profesionálna výtvarná činnosť - odbor majúci špecifikum aplikovaného umenia ako významného faktora tvorby hmotného životného prostredia v jednote jeho prakticko-účelových a estetických funkcií. Priemyselný dizajn treba chápať ako činiteľ, prostredníctvom ktorého sa dosahuje spojenie umenia a techniky.
Sivák Rudolf a kol. Slovník znalostnej ekonomiky, Bratislava: Sprint dva, 2011, s. 240 : Plán výrobného sortimentu, má za úlohu vybrať výrobný sortiment firmy z hľadiska využitia výrobných kapacít pri kritériu minimalizácie nákladov. Výrobný sprtiment (portfólio produktov a služieb) určuje pre firmu marketingový plán na základe analýzy a prognózy vývoja trhu a dopytu. Ak má však firma množstvo dobre predajných produktov, ale obmedzenú výrobnú kapacitu, podieľa sa na výbere výrobného sortimentu aj plán výroby.
Šíbl Drahoš a kol. Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník, Bratislava: Sprint, 2002, s. 918 : Všetky opatrenia, ktorými vytvárame výrobkový program podniku tak, aby zodpovedal požiadavkám trhu.
Citácie
predmetové heslo
Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom
ako používame cookies.