Number of the records: 1  

Analýza a hodnotenie prístupov v cenotvorbe, stanovenie cenovej hladiny a vplyv ekonomických procesov pri rozhodovaní o cene

  1. Title Analýza a hodnotenie prístupov v cenotvorbe, stanovenie cenovej hladiny a vplyv ekonomických procesov pri rozhodovaní o cene
    TranslationAnalysis and valuation access in price making, determination price level and influence of economic process in price decision making
    Author infoIveta Kufelová
    Author Kufelová Iveta EUBFPMKPO - Katedra podnikovohospodárska FPM
    Source document Podnikanie a konkurencieschopnosť firiem 2009 : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie : 14.5.2009 Bratislava. S. 296-300. - Bratislava : Katedra podnikovohospodárska FPM EU, 2009. ISBN 978-80-225-3738-5
    Document kindschedule of articles from year books
    LanguageSlovak
    Country of EditionSlovak Republic
    systematics 338.5 - Ceny. Tvorba cien. Druhy cien
    Keywords tvorba cien * dopyt * hladina cenová * predaj * podnik * politika cenová * prostredie ekonomické * rozhodovanie
    AnnotationStanovenie optimálnej ceny ako základný predpoklad efektívneho fungovania podniku. V prípade, že je dopyt elastický, spôsobí zvyšovanie cien zníženie dopytu. Ak spotrebiteľ považuje cenu za neúmerne vysokú v porovnaní s inými produktmi, predaj prudko poklesne. Keď teda firma stanoví príliš vysokú cenu, ktorá stláča dopyt po prodiktoch, necháva priestor pre konkurentov, ktorí môžu prostredníctvom nižších cien preniknúť na trh a jej celková ziskovosť z predaja sa môže znížiť. Nesprávne stanovená cena môže spôsobiť zníženie zisku. Ceny musia byť primerané, čo znamená, že nesmú byť príliš nízke, aby zaručili podniku úhradu nákladov a požadované ziskové rozpätie. Príliš vysoké ceny zase oslabujú konkurencieschopnosť firmy a umožňujú preniknúť na trh podnikateľom s nižšími cenami. Základnou úlohou podniku pri cenotvorbe je vtesnať sa do úzkeho rozpätia, ktoré tvoria jeho náklady (dolná hranica) a cena konkurencie (horná hranica), preto cenové rozhodovanie v podniku patrí medzi základné manažérske zručnosti. Pre podniky pôsobiace v rozličných odvetviach, neexistuje jednotný variant cenovej politiky. Podnik musí zvážiť podmienky konkrétneho trhu a využívať rozdielne prístupy k cenotvorbe.
    Public work categoryReports at home scientific conferences
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    References (2) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE09 01014-022, FPM - Archív EPC, originál dokumentu

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.