Number of the records: 1
Changes in the Intensity and Impact of Factors Influencing Consumer Behaviour in the Food Market Over Time
Title Changes in the Intensity and Impact of Factors Influencing Consumer Behaviour in the Food Market Over Time Translation Zmeny v intenzite a vplyv faktorov ovplyvňujúcich spotrebiteľské správanie na trhu s potravinami v čase Author info Irena Antošová, Jana Stávková Author Antošová Irena Co-authors Stávková Jana Source document Agricultural Economics. Vol. 69, no. 9 (2023), pp. 358-365. - Praha : Czech Academy of Agricultural Sciences, 2023. ISSN 0139-570X DOI 10.17221/191/2023-AGRICECON Document kind schedule of articles from periodics Language English Country of Edition Czech Republic Keywords správanie spotrebiteľa * trh potravinový * rozhodovanie * prieskum * analýza faktorová * udržateľnosť * spotreba udržateľná * digitalizácia Annotation Cieľom príspevku je identifikovať zmeny a intenzitu faktorov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovanie spotrebiteľov na trhu s potravinami. Výskum ponúka unikátne porovnanie situácie medzi rokmi 2007 a 2022 a odhaľuje vznikajúce faktory ovplyvňujúce rozhodnutia spotrebiteľov. Autori uskutočnili reprezentatívny dotazníkový prieskum (N = 686) na zistenie vplyvu jednotlivých faktorov. Údaje boli spracované pomocou faktorovej analýzy, ktorá umožnila znížiť počet faktorov (20) na štyri determinanty pokrývajúce 61 % celkovej variability v súbore údajov. Medzi determinanty rozhodovania spotrebiteľov o nákupe patria tradičné propagačné prvky, parametre produktov, novovzniknuté faktory založené na trendoch udržateľnosti a zdravotného povedomia a cenové zľavy. Zdá sa, že spotrebiteľské správanie je ovplyvňované širokým spektrom krátkodobých a dlhodobých faktorov a je potrebné sa naň pozerať komplexne v dlhšom časovom horizonte s prihliadnutím na aktuálne trendy. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2023: 9
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 466.2 KB publicly available article
Number of the records: 1