Number of the records: 1
Motívy a bariéry nákupu udržateľnej módy generácie Z
Title Motívy a bariéry nákupu udržateľnej módy generácie Z Parallel title Motives and Barriers in Making a Sustainable Fashion Purchase Generation Z Author info Petra Gundová, Viktória Volovská Author Gundová Petra Co-authors Volovská Viktória Source document Ekonomika a spoločnosť : recenzovaný vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Roč. 25, č. 2 (2024), s. 48-61. - Banská Bystrica : Belianum, 2024. ISSN 2729-8213 DOI 10.24040/eas.2024.25.2.48-61 Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords priemysel odevný * správanie spotrebiteľa * udržateľnosť Annotation Predložený príspevok je zameraný na motívy a bariéry udržateľnej módy. Cieľom príspevku je prezentovať výsledky výskumu zameraného na identifikáciu hlavných motívov a bariér tvorby udržateľnej módnej generácie Z. Súčasná generácia mladých ľudí vyrastá v dobe, ktorá je silne ovplyvnená klimatickými zmenami a udržateľnosťou. Generácia Z je známa tým, že je doteraz najšetrnejšou generáciou k životnému prostrediu. Je pravdepodobnejšie, že než predchádzajúce generácie sa budú starať o udržateľnosť a podniknúť kroky na zníženie svojho vplyvu na životné prostredie. Prvá časť príspevku je zameraná na teoretické vymedzenie udržateľnej módy pomocou sekundárnych údajov. Toto teoretické východisko je definované na základe obsahovej analýzy domácej a zahraničnej literatúry. V nadväznosti na cieľ príspevku sú v ďalšej časti prezentované výsledky empirického výskumu založeného na výskume. Primárne údaje boli získané pomocou dotazníka. Výsledky výskumu potvrdzujú, že najdôležitejším faktorom pri nákupe udržateľnej módy je kvalita produktu a hlavnou bariérou udržateľnej módy je cena produktu. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: 2
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 428 KB publicly available article
Number of the records: 1