Proceedings of 12th International Scientific Conference of Doctoral Students : Košice, Slovakia, 29th May 2025. Pp. 75-78. - Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2025 / Korba Peter ; Daneshjo Naqibullah ; International Scientific Conference of Doctoral Students. ISBN 978-80-553-4833-9
Rozbor akademickej literatúry o správaní generácie Z so zameraním na udržateľný cestovný ruch a o vplyve sociálnych médií. Výsledky potvrdzujú, že sociálne médiá zohrávajú kľúčovú úlohu pri formovaní rozhodnutí generácie Z – najmä prostredníctvom influencer marketingu a obsahu, generovaného používateľmi. Zároveň sa zvyšuje akademický záujem o tému environmentálnej zodpovednosti, keďže mnohí mladí cestovatelia prejavujú pozitívny postoj k udržateľným formám cestovného ruchu. Zdôraznenie interdisciplinárneho charakteru tejto problematiky, ktorá prepája marketing a environmentálne vedy. Budúci výskum by sa mal zamerať na dlhodobé zmeny v správaní tejto generácie, kultúrne rozdiely a úlohu umelej inteligencie pri výbere destinácie.