1. Gender Equality and Institutions as the Driving Force of Football Performance: Women vs Men
Title | Gender Equality and Institutions as the Driving Force of Football Performance: Women vs Men | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Translation | Rodová rovnosť a inštitúcie ako hnacia sila futbalovej výkonnosti: ženy vs muži | ||||||||
Author info | Jakub Harman | ||||||||
Author | Harman Jakub EUBFNHKSR - Katedra sociálneho rozvoja a práce NHF | ||||||||
Source document | Athens Journal of Sports. Vol. 9, no. 1 (2022), pp. 25-36 online. - Athens : Athens Institute for Education and Research. ISSN 2241-7915 | ||||||||
DOI | 10.30958/ajspo.9-1-2 | ||||||||
Výstup z projektu | VEGA 1/0037/20 Nové výzvy a riešenia pre rast zamestnanosti v meniacich sa sociálno-ekonomických podmienkach | ||||||||
Note | VEGA 1/0037/20 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | English | ||||||||
Country of Edition | Greece | ||||||||
Keywords | šport * výkonnosť * rovnosť rodová * prosperita ekonomická * inštitúcia * inštitucionalizácia * Európska únia * porovnanie štatistické medzinárodné * analýza korelačná | ||||||||
Annotation | Vzťah medzi rodovou rovnosťou, inštitúciami a futbalovou výkonnosťou národných tímov, na základe vzťahu medzi premennými s použitím korelačnej a regresnej analýzy. Výsledky naznačujúce, že vyššia rodová rovnosť vedie k lepším výkonom futbalistov na ihriskách a krajiny s vyššou rodovou rovnosťou dosahujú lepšie výsledky (lepšie umiestnenie vo FIFA). Odhady ukazujúce štatisticky významný pozitívny vzťah medzi ekonomickou prosperitou a výkonnosťou na ihriskách, pričom klimatické podnebie a vek hráčov nemajú vplyv na výkonnosť národných tímov. Inštitucionálne faktory významne ovplyvňujú výkonnosť hráčov, keďže krajiny Európskej únie dosahujú výrazne lepšie výkony. | ||||||||
Public work category | Scientific titles in foreign not carented magazines and other year-books | ||||||||
Database | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
No. of Archival Copy | E22 00030-001, online | ||||||||
|