1. Political Economy of Mitigating Carbon Emissions with Mild Constraints: An Empirical Study on Employment Based on Low-Carbon City Pilot Policy
Title | Political Economy of Mitigating Carbon Emissions with Mild Constraints: An Empirical Study on Employment Based on Low-Carbon City Pilot Policy | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Translation | Politická ekonómia znižovania emisií uhlíka s miernymi obmedzeniami: Empirická štúdia o zamestnanosti založená na pilotnej politike mesta s nízkymi emisiami uhlíka | ||||||||
Author info | Yang Chen, Wenge Liu | ||||||||
Author | Chen Yang | ||||||||
Co-authors | Liu Wenge | ||||||||
Source document | Politická ekonomie. Roč. 73, č. 1 (2025), s. 58-87. - Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2025. ISSN 2336-8225 | ||||||||
DOI | 10.18267/j.polek.1449 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | English | ||||||||
Country of Edition | Czech Republic | ||||||||
Keywords | emisie * stopa uhlíková * ekonómia politická * zamestnanosť * prostredie životné | ||||||||
Annotation | Interakcia medzi sociálno-ekonomickými rozdielmi a zhoršovaním životného prostredia, ktorá je veľmi relevantná pre problém klimatických zmien, si celosvetovo získala významnú pozornosť odborníkov. Napriek zásadnému významu klimatických zmien v politickej ekonómii zostáva výskum trhu práce a environmentálnych politík v súčasnej literatúre obmedzený. Preto táto štúdia pojednáva o implementácii čínskej nízkouhlíkovej pilotnej politiky (LCCPP) ako o exogénnom politickom šoku. S využitím údajov o akciách A od spoločností kótovaných na burzách v Šanghaji a Shenzhene za obdobie rokov 2007-2020 používame viacobdobý model rozdielov v rozdieloch na skúmanie vplyvu a mechanizmov LCCPP na zamestnanosť. Naša štúdia odhaľuje významný nárast úrovne zamestnanosti v pilotných mestách v dôsledku LCCPP. | ||||||||
Database | ARTICLES | ||||||||
References | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Numbers | 2025: 1 | ||||||||
|