Výkonnosť podniku : vedecký časopis Výskumného ústavu ekonomiky a manažmentu. Roč. 7, č. 2 (2017), s. 26-31. - Poprad : Výskumný ústav ekonomiky a manažmentu v Poprade, 2017. ISSN 1338-435X
Koncepcia inteligentného podniku vychádza z princípu, že všetky podnikové procesy, produkty, zamestnancov a technologické zariadenia je možné vzájomne prepojiť pomocou digitálnej podnikovej štruktúry, ktorá tak dopĺňa organizačnú a procesnú úroveň manažmentu podniku. Je to zásadná organizačná inovácia. Predpokladom implementácie Industry 4.0 je nasadenie inovácií, ktorých nositeľmi sú zariadenia umožňujúce digitálne spracovanie údajov a poskytovanie týchto údajov zainteresovaným stranám. Ide o konkrétne technologické a organizačné inovácie v danom podniku, ktoré pomocou vzájomného prepojenia (digitálne) umožňujú zdieľanie stavu zamestnancov, zariadení a produktov medzi sebou a navonok pre zainteresované strany v reálnom čase. Cieľom je zvyšovanie výkonnosti podniku v oblasti kvality, produktivity a spokojnosti zákazníka okamžitou reakciou na akékoľvek zmeny alebo podnety.